Ner_Q Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Hei. Lurte bare på om noen av dere har noen tips og triks ang. enkel trimming av en 1.8l 90hk forgasser motor? Første gang jeg kjøper bil med forgasser motor, har kun hatt bil med innsprøytningsmotor. Takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Første gang jeg kjøper bil med forgasser motor, har kun hatt bil med innsprøytningsmotor. Takk:) Og den nye bilen din er ikke et unntak;) Du har monojet/monopoint etc. En dyse i et spjeldhus som forsyner alle sylindrene osv. Enkleste trim du kan gjøre er å montere en annen kamaksling. Org. GTI 8v kam kan brukes, men gir ikke mye ekstra krutt. Men, den kan du få billig ivertfall.. Sving innom http://www.Bildon.com og se litt på 270' Hydrosport kammen dem selger. Samtidig bytter du løftere og kanskje ventilfjærer. Bildon selger alt dette for under 2000.- Løp og kjøp.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Mai 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Og den nye bilen din er ikke et unntak;)Du har monojet/monopoint etc. En dyse i et spjeldhus som forsyner alle sylindrene osv. Enkleste trim du kan gjøre er å montere en annen kamaksling. Org. GTI 8v kam kan brukes, men gir ikke mye ekstra krutt. Men, den kan du få billig ivertfall.. Sving innom http://www.Bildon.com og se litt på 270' Hydrosport kammen dem selger. Samtidig bytter du løftere og kanskje ventilfjærer. Bildon selger alt dette for under 2000.- Løp og kjøp.. Jeg kan sjekke det opp:) Takk for hjelpa, nå veit jeg hva jeg skal lete etter.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
piddien Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 Enkleste trim du kan gjøre er å montere en annen kamaksling. Nei, den enkleste trimmen han kan gjøre er å justere tenningen. Den motoren er laget for å gå på 91 oktan, så hvis man justerer tenningen sånn at den akkurat ikke banker på 95 oktan får man en del gratis hk. Det fine med denne trimmingen er at bortsett fra mulig banking hvis man overdriver fortenningen har den ingen ulemper: den gir bedre effekt i hele turtallsregisteret og den gir lavere bensinforbruk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 den går riktig nok på 91 oktan, men anbefales 95. men ikke 98 :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smideRacing Skrevet Mai 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 hadde samme motor i min før, den gikk mye bedre på 98 ;) Siter Les signaturreglene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ner_Q Skrevet Mai 21, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 21, 2008 Nei, den enkleste trimmen han kan gjøre er å justere tenningen. Den motoren er laget for å gå på 91 oktan, så hvis man justerer tenningen sånn at den akkurat ikke banker på 95 oktan får man en del gratis hk. Det fine med denne trimmingen er at bortsett fra mulig banking hvis man overdriver fortenningen har den ingen ulemper: den gir bedre effekt i hele turtallsregisteret og den gir lavere bensinforbruk. Takk for hjelpa, jeg prøver det som er enklest så ser jeg hva som skjer:) Alt over 100hk er vel greit nok:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg