QCJohn Skrevet Februar 16, 2009 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2009 Jeg har eid en 95 modell S6 4,2 V8 med automat siden 1997. Denne har gått mange turer til Hemsedal og Trysil! Perfekt skibil. Km-stand er nå snart 300.000 km. Jeg har aldri hatt problemer med automatkassa. Den trenger regelmessig service, spesielt viktig er det at filteret skiftes. Det er elektronisk peilepinne, så etterfylling av olje må gjøres av verksted med riktig utstyr. Med V8 ville jeg heller hatt automat enn manuelt gear. Gearkassa passer perfekt til motoren. Bilen er en komfort-cruiser til det er på tide med en liten forbikjøring. Et lite trykk på gassen stiller kassa om til sportsprogrammet (som gir mye raskere kick-down samt at den lar motoren dra helt ut på turtall før den gearer opp igjen til neste gear). Når det så blir klar bane foran er det bare å gi jernet og kjenne hvordan 400 Nm dreiemoment gi en forbikjøringsakselrasjon få andre bilister har opplevd. Lange vogntog forsvinner i bakspeilet på et blunk! Jeg kjenner flere med kombinasjonen S6 / V8 / automat, har aldri hørt om noen med problemer. Dette er ikke multitronic! 2,2 turbo har nok en motorkarakteristikk som passer mere til manuelt gear. Siter 1995 Audi S6 4,2 V8 Avant (siden 1997) 1979 VW Golf GTI (siden 1985) 2003 Audi A4 1,8T Cabriolet 2006 Toyota Landcruiser GX 7 seter (konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.