opel_power Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 hallo, eg har et litestort problem, klarte å knekke ventilskruen til luftinge av bremsene på venstre calypper i går, pga den var skam rusa og fikk den ikke av, til slutt ga den etter, FAEN!!! tiden begynner og minke for har en del å gjøre med den, skal kjøre den til våler på torsdag så lurer på om det er noen bremsecalyppere som passer over ens, rekord E1-E2? er så vanskelig å få tak i deler. blomdalen har jo ikke heller, noen som bor i bergensområdet som har venstre calypper til rekord D til salgs? Eller noe som passer? hadde vert fint, Siter eg digger OPEL, og BMW:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Borr opp hullet littegrann og slå i en torx av passende størrelse. Har hjulpet meg mange ganger. Lønner seg å sause det inn med rustløser en dag eller to ev varme den litt men ikke så mye at du smelter pakninger. Lykke til Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Om ikke det går kan man lufte ved å holde caliper slik at luft samler seg under stempel og lufte ved å presse stempel ut slik at luft, veske slipper igjennon. ( Nødløsning ) !!!!!!! Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BARE B Skrevet Januar 22, 2009 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2009 Hmmmmm. En fornuftig ting på calipere ! Smør litt kopperfett på luftenippler/gjenger når man lufter eller har dem ute av en eller annen grunn. Skru inn og smør litt fett rundt nippel når den sitter fast. Problem solved for ever. Siter Ford F250. Ford F150. Voyager3,3b . Kadett B. Kadett D. Rekord B. 2 dørs Jetta 2. Pug 406 Tdi. Kadett B stasjonsvogn og en haug med anna ræl + Lakkboks :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel-3000 Skrevet Mars 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2010 jeg hadde AKKURAT samme problem med min rekord... løsningen er LETT.... kjøp hele bremse-sylinderen ny på mekonomen... den koster 175 kr... da får du med ALT du trenger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg