Gå til innhold

Fra pioneer til Kenwood....

Ranger emnet

maagnus

Anbefalte innlegg

blir toll, du får giro som du må betale, du får denne i posten som regel 1-2 uker etter du har mottatt pakka.

Har bestilt derfra 4 ganger, alle gangene ble varene levert. Og de ble levert i løpet av: 1. 1 måned og 4 dager, 2. 1 måned og 2 dager, 3. 2 uker og 5 dager og 4. 3 uker og 3 dager.

Det kommer en moms på 25% og en gebyr for "tollingen" på rundt 200-500kr tror jeg.

Frakt tiden over, var fra jeg laget orda til jeg fikk den på døra, altså inkludert overførings tid osv. Valgte alttid UPS Worldwide Expedited.

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå er det 2 uker siden jeg bestilte en Pioneer avic-d3 spiller. Jeg betalte med MasterCard, så betaling skulle ikke være noe problem. Men nå har det stått i 9 dager med status: Pending Payment. Hvorfor? Noen tips eller råd om hva jeg skal gjøre? :S Skulle gjerne hatt denne spilleren i bilen til jeg kjører opp i midten av Juni :D

Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men sender de som pakke slipper du vell tollen?
Vel, finnes det noen andre alternativer enn å sende det som en pakke?? Kvartpall? Selvfølgelig blir det sendt som pakke, regner med du heller mener GAVE?

Tror nok Tollvesenet, og da UPS i det her tilfellet, skjønner at Sonic ikke sender julegaver til Gud og Hvermann i Norge hele året... mulig en og annen utro tjener i et spedisjonsfirma lar ting passere, men den slags blir slått hardt ned på overfor spedisjonsfirmaet når det blir oppdaget, så ikke regn med slik flaks.

Og for hundrede gang, det er ikke TOLL på den slags elektronikk til Norge! Vi har ingen bilradio-industri i Norge å beskytte lengre, så slikt er tollfritt som så mye annet. MOMS derimot må selvfølgelig betales ved import!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rikitg som transeren sier her, blitr ikke toll. Men blir En sum å betale i form av moms.

Men Du kan prøve å få de til å sende pakka som garanti reparerte varer. Dermed så burde du ikke få moms på varene da du har allerede betalt på dem "før".

Det er få butikker som gjør dette, men du kan pøve.

edit:

De bruker gjene litt tid på å avklare ting, helt opp til 2 uker. Men så tar sendingen rundt 10 dager. ;)

Så forvent samme leverings tid som mine tidligere ordrer. ;)

Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rikitg som transeren sier her, blitr ikke toll. Men blir En sum å betale i form av moms.

Men Du kan prøve å få de til å sende pakka som garanti reparerte varer. Dermed så burde du ikke få moms på varene da du har allerede betalt på dem "før".

Det er få butikker som gjør dette, men du kan pøve.

edit:

De bruker gjene litt tid på å avklare ting, helt opp til 2 uker. Men så tar sendingen rundt 10 dager. ;)

Så forvent samme leverings tid som mine tidligere ordrer. ;)

Okei :D Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt Sonicelectronix, og spurt hvorfor statusen min fortsatt er pending payment, Og de sier at betalingen min ikke gikk, og at jeg må bruke wire transfer?

Noen som har brukt "wire transfer" noen gang, som kan si hvordan det brukes/gjøres?

Synes det ble bare krøll og ball når MasterCard'en ikke funket :anger:

Lenke til kommentar
Del på andre sider