jornland Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Hei. Lurte på om det var noen der ute som kjenner til antirustbehandlingssenter som utfører BÅDE sandblåsing, sinkbehandling og "Tectylbehandling" rundt i Norge. Har selv funnet et aktuelt firma, men det er litt langt unna: http://www.thorsenatv.no/antirust.htm Skulle helst hatt noe i nærheten av Buskeruddistriktet, men dette Bergensfirmaet virker veldig lovende. Har en bil som har mindre overflaterustangrep under, og vil ikke bare sprøyte på Tectyl. Ønsker å fjerne rusten med sandblåsing, og ikke bare gjemme den bort.. Noen som har erfaringer med denne formen for behandling, og hva er ca pris?? Takker for alle svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mai 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Vet ikke om noe senter, men det er ikke noen tryllekunst å gjøre dette selv. Puss bort rust med stålbørst på drill, eventuelt hiv på noe rusteter. Så grunner du, lakkerer og smører på noe tectyl over det igjen. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jornland Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Det å ligge under en bil å pusse rust selv, har jeg gjort så mye at det gidder jeg ikke mer! Dessuten er det så mye kriker og kroker hvor rusten dukker opp som man aldri får kommet til med en slipemaskin, og da er det sandblåsing som er eneste alternativ. Sandblåseutstyr som gjør skikkelig jobb er så kostbart, at det har jeg ikke selv. Derfor lurte jeg på om det er noen antirustbehandlingssenter som driver med dette i nærheten av Kongsberg helst? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spax Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Du har et antirustverksted på Lampeland, samt et i Hvittingfoss (Noxudol Antirustsenter). Men er ikke sikker på om de gjør alt du ser etter da, så du må nok ringe å spørre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jornland Skrevet Mai 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 På Vestsiden Servicesenter vet jeg de bare vasker og sprøyter understellsmasse på, mens han i Hvittingfoss vet jeg ikke helt. Kommer til å ringe han, takk for tipsene iallefall. Men var det noen flere å anbefale der ute?? Er ikke så fryktelig nøye at de absolutt må ligge i Buskerud, men helst ikke helt til Alta, om dere skjønner.. Må forresten si at 300TDTn er en svært ålreit bil å kjøre. Har vært igjennom noen flere Volvoer og Opler, men denne er en drøm å kjøre. Synd at de ruster så lett. Håper på å gjøre en god rustbehandling av den, så har jeg bilen noen år fremover. Den ruller vel en del km til.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg