244volvo Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Volvoen min sviver med ugjevnt turtall på tomgang. Bilen min begynte med dette etter at jeg tidlig en morgen kjørte til skolen. Så gav jeg på litt for morro skyld, så gikk slangen fra turboen rett av! Med et digert blås! Etter dette har bilen svivd veldig ugjevnt. Noen mener at den suger falsk luft, men jeg veit ikke. Veit noen av dere? Og de fleste gangene når jeg starter bilen, så høres det ut som den bare sviver på 3 sylindre. Dette har foregått i lengre tid. Jeg prøvde å bytte plugger og pluggledninger, og fjernet det lille av irr som var inni fordeleren. Skal bytte rotor og fordelerlokk også snart å se om det gjelper noe. Noen som har peiling på hva det kan være? Én siste ting: Når jeg f.eks. kjører opp en ganske bratt bakke i 3. eller 4. gir litt lenge uten å gire til et nytt gir, så vil ikke bilen mer. Så jeg må slippe gassen og så funker den igjen. Føler at den ikke får nok bensin eller luft. Noen som veit noe om dette? Bare kom med alt av forslag, så prøver jeg det! På forhånd, TAKK! Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Hyggelig om du skriver hvilken motor dette gjelder.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Beklager beklager. Det er en B21ET Kan være det er noe rundt spjeldhuset. Kommer inn igjen i morgen å ser på svar hvis jeg får tid. I`m a busy man Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Når begynte bilen å fjuske? Før eller etter trykkslangen blåste av? Hvilket trykk kjører du med? Er motoren HELT orginal? Hvordan bensinpumpe? Har du BTR? Testet dysene? Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Når begynte bilen å fjuske? Før eller etter trykkslangen blåste av? Hvilket trykk kjører du med? Er motoren HELT orginal? Hvordan bensinpumpe? Har du BTR? Testet dysene? Den begynte å fuske for 3 uker siden ca. Rett etter at trykkslangen føyk av. Samme dagen liksom. Det at den puttrer så mye når jeg starter den av og til, har holdt på lenge. Over et år i værtfall. Og det at den ikke klarer å kjøre opp bakker med trykk lenge uten å fuske, har holdt på siden jeg kjøpte den nesten. Nesten ett og et halv år siden. Kjører ca 0,7-0,8 bar. Garret T3/T4 turbo. Den skal være helt original ja, untatt ny turbo og litt mer trykk. Byttet akkurat den bensinpumpa som sitter i tanken. Om jeg har gjort det riktig er en annen sak. Hva er BTR? Veit det sikkert når du sier hva bokstavene står for ;) Har ikke testa dysene nei, veit ikke hvordan man gjør det. Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Hmm.. Prøv å sjekk bensintrykket ditt.. BTR = BensinTrykksRegulator.. Kan være at du har for mye trykk i forhold til bensinmengden.. Eller at en eller flere dyser er tett.. Skru løs dysene, dra til en med en kompressor, å blås gjennom dem. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Bensintrykksregulator. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Hvor sitter bensintrykksregulatoren da? Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Læreren min mente at jeg burde sjekke forholdet mellom bensintrykk og lufttrykk i værtfall. Når jeg finner ut hvordan jeg gjør det, så gjør jeg det! Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Mai 8, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Hmm.. Prøv å sjekk bensintrykket ditt.. BTR = BensinTrykksRegulator.. Kan være at du har for mye trykk i forhold til bensinmengden.. Eller at en eller flere dyser er tett.. Skru løs dysene, dra til en med en kompressor, å blås gjennom dem. Dra til med en kompressor? Å mener du med det? Sitter det ikke pakninger på dysene? Har prøvd sånn dyserens drit, men merka ingenting forskjell.... Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Dysene er bare å skru ut.. Ihvertfall på K-jet. Usikker på om det er det du har. Hvor BTR'en sitter, aner ikke jeg.. Men garantert på bensinslangen, så følg den.. Det jeg mente med kompressor, var at du må få blåst gjennom dysene med lufttrykk.. Da blir dem rein og fin. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Dysene er bare å skru ut.. Ihvertfall på K-jet. Usikker på om det er det du har. Hvor BTR'en sitter, aner ikke jeg.. Men garantert på bensinslangen, så følg den.. Det jeg mente med kompressor, var at du må få blåst gjennom dysene med lufttrykk.. Da blir dem rein og fin. :) Okei, fatta det du mente med kompressoren da ;) Hehe Så jeg har BTR altså? Har alle biler det? Har K-jetronic ja. Jeg kan ikke bare skru på trykkregulatoren vel!? Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LangFørr Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Det sitter 2 stk oringer på hver av dysene. En liten og en stor. Dysene skal ikke skruss ut. Bare vippes opp med en skrutrekker el. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Er ikke sikker på det med BTR.. Aldri vært borte i ET.. Om du har samme innsprut som er på b230e, løsner du en plastsak over dysene med en fastnøkkel 10mm for så å dra dysene ut. må såklart løsne dem fra bensinslangene også. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
244volvo Skrevet Mai 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 En kamerat som sa at jeg bare burde bytte luftfilter og olje/oljefilter i tillegg. Jeg gjør bare alt som koster lite med penger. Jobber på Mekonomen så er ikke noe problem å kjøpe deler. Siter Volvo 945 B230FK 1995 Volvo 240 B230F 1988 Opel Kadett C 2.0 1977 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.