kremt Skrevet Mai 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 17, 2008 Jeg har riktig nok en av de siste utgavene av golf 3 med TDi motoren, men har uansett ikke hatt et eneste motorproblem med TDi'n. Har heller ikke hørt om noe utpreget syke med dise motorene. TDk'n har jeg derimot vært borti at det har oppstått en del problemer, men dette har gjerne sammenheng med at det er en del molbohuer som tror at desto mer det ryker desto bedre er det. Holder man TDk og TDi motorene originale og med normalt vedlikehold går de evig. Bottom line: TDi motoren er sprekere, på den samme mengde drivstoff, om ikke mindre. Oppgitt forbruk fra fabrikk ligger i de fleste brukssituasjoner 1 desiliter lavere på 1Z enn på AAZ, og det har jeg ikke noe problem med å tro på. Gi dieselen litt belastning, den må jobbe tungt for å trives og da bruker den lite suppe. Er ikke noe V-tec turtallsmaskiner dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
desses Skrevet Mai 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 18, 2008 Og når kremt sier 1Z mener han også de andre motorkodene som betegner 1,9TDI 90HK, som f.eks AHU. (AAZ er 75HK TDK utgaven for de som lurer) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimbeer Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 og om du lurer så finnes det hvertfall 1 110hk utgave og den har da betegnelsen AFN =)hehe Siter Lexus IS 200 -99 Golf 3 1.9tdi stv. med div mods -97 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg