Gå til innhold

Hjelp til anlegg i golf 2

Ranger emnet


rstange

Anbefalte innlegg

Hei !

 

Nå har golfen stått som prosjekt i garasjen i 1 år snart, ikke alt for mye arbeid før bilen er på veien.

 

Har også tenkt litt anlegg, og har kjøpt diverse HiFi brukt.

Det som skal inn i bilen er følgende:

 

- 2x 12" Dali Subwoofers

- 2x JBL T595 Limited

- Pioneer GM-X624 (skal drive JBLene)

- power acoustik gotich ov2-1800 til subbene

- Apline 2x100w til ett framtidig frontsett

 

Har altså det meste på plass, mangler ett bra frontsett, kondensator(?) og ett godt batteri.

 

Noen som kan ta seg tid til å svare på noen spørsmål?

 

Batteri, hvordan løsning bør jeg gå for her? 2 batteri? Eller holder det med 1 batteri til anlegg + resten av bilen?

 

Kondensator? Trenger jeg det, eller klarer jeg meg uten? Om jeg trenger, hvilken størrelse bør jeg gå for?

 

Hvordan skal jeg koble opp dette anlegget? Er jo som dere ser 3 forsterkere som skal kobles opp. Noen som kunne laget ett enkelt skjema for meg? Gjerne ett med kondensatoren?

 

Foresten noen som vet om Dali hadde flere serier med subwoofere til bil? Finner en som heter Dali A-12WD som jeg tror kan være de subbene jeg har, uten at jeg er helt sikker. Kjøpte disse brukt, så finner ikke noen spesifikasjoner på dem.

 

Ellers noen som har erfaring/synspunkt på det utstyret som skal inn?

 

Noen som har annbefaling til ett bra frontsett på 4"?

 

Takker !

Bilforumet.no
Moderator: Chrysler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør en optima yellow top batteri forran og en kondensator. eller 2. 1 farad skal dekke 1000 kw. har du 3000 kw forsterker skal du ha 3 farad kondensator. det er det jeg fikk opplyst om att skulle funke best. frontsett burde du kanskje gå for noe av de merkene du har. jbl for eks. ellers så tror jeg det kommer til og rokke bra i golfen din :) men dette er kun min mening. jeg ville kanskje dratt til en stereo forhandler og snakket med de. de vet jo hva de snakker om :) alltid best og høre med eksperter.

And thats the way the cockie crumbles.

RIDES:

Golf GTI 99 MOD

SsangYoung Rexton 07 MOD

Ford Mustang 67 HardTop Shelby optikk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjør en optima yellow top batteri forran og en kondensator. eller 2. 1 farad skal dekke 1000 kw. har du 3000 kw forsterker skal du ha 3 farad kondensator.

 

Dropp kondisen, og bruk heller pengene på skikkelig batteri og kabler;) Optima funker bra det, ellers kan du jo se på Kinetik, Odyssey etc.

Mvh

Sigurd Damman

 

Bilstereo til familiebilen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår