Gå til innhold

Reg reim skifte???

Ranger emnet

Gomer Pyle

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått kjøpt meg en flott 02 passat stv. 1.8T. ¨

Det er nå kommet varsel om service (denne er gått nå 98000). Så det er ) 90 000 service`n som må tas. Men siden den var noen år gammel, tenkte jeg at det kansje var smart å ta register reima samtidig. Men da jeg snakket med ei berte på et verksted i sverige, sa hun at denne ikke skulle bytte før på 180 000 km. Personlig synes jeg det dette hørtes litt drøyt ut. Spm 2: Sitter vannpumpa uavhengig av registerreima eller er den i forbindelse med reima?

Noen som har sin personlig mening/erfaring?

VW Passat 1.8 T 2002 mod

VW Caravelle 1.6 T 1986 mod camper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tro reima skal byttes på 90000 som på tdi, 180000 intervaller er det vel ikke noen bilmerker som har, min mazda mx5 har også 90000 på min passat så ble den byttet på 70000 pga den var begynt å bli morken,,

På min 1,8t 98-modell så sitter vannpumpa uavhengig av reg. reima såklart, men det anbefales alltid å bytte vannpumpe når man bytter reg. reim. Mye pga at det er mye arbeid. Du må demontere hele fronten på bilen din. Hvis du bytter reg.reim uten å bytte vannpumpe, så skal jeg love deg at du kommer til å banne hardt og høyt når vannpumpa di går åt skogen en månede etter. :deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki Tom, er ikke bilkyndig sjøl. Så jeg repeterer kun det gutta på verkstedet sa.

Men en 90 000 service med regreim/vannpumpe skifte til 9600 SEK på VAG verksted i Sverige er vel ikke så gæli. Skulle vel bli rundt 8200 norske.

Synes det var super rart det hu dama på "nilsson bil" sa, at den bilen ikke trengte skifte av regreim før 180 `. Derfor jeg spørr dere ekspertene vettu.

Eneste kjipe med den service`n i sweden var at de ikke hadde ledig før i juni.

Gomer

VW Passat 1.8 T 2002 mod

VW Caravelle 1.6 T 1986 mod camper

Lenke til kommentar
Del på andre sider