maagnus Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Jeg vet at dette er litt bilstereo spørsmål, men jeg lurer på om noen av dere andre med octavia stasjonsvogn vet hvor høytalerne bak er? Jeg kjenner sånn ca. hvor lyden kommer fra, men aner ikke hvordan jeg skal komme til, og eventuelt bytte de.?? Siter Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Jupp.. Skal bytte i min snart jeg også,har stv jeg å.. Hvis du setter deg baki bagasjerommet,setter på litt lyd.Så hører du at de kommer fra siden,en på hver side..Rutene helt bak,langs de så går det et panel langs ruta..Under der sitter det høytaler,sånn er det på hver side.. Du må legge setene ned,så sitter det en skrue der,og så helt bakerst ved bakluka må du skru opp en skrue og vippe opp panelet. Håper du skjønte hva jeg mente.. Og jo det sitter 4x6 høytalere orginalt bak... Lykke til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rochmann Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Heihei! Skal bytte høytalere bak jeg og, mangler bare å bytte de.... Men er det plass til noe større der enn 4x6? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maagnus Skrevet April 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Jupp..Skal bytte i min snart jeg også,har stv jeg å.. Hvis du setter deg baki bagasjerommet,setter på litt lyd.Så hører du at de kommer fra siden,en på hver side..Rutene helt bak,langs de så går det et panel langs ruta..Under der sitter det høytaler,sånn er det på hver side.. Du må legge setene ned,så sitter det en skrue der,og så helt bakerst ved bakluka må du skru opp en skrue og vippe opp panelet. Håper du skjønte hva jeg mente.. Og jo det sitter 4x6 høytalere orginalt bak... Lykke til :) Jasså ;D Da ble jeg litt smart ;D Tror nok ikke de er så bra de som står originalt :D Men 4x9? Har hørt det er 13, men stoler no på skoda folket ;D Hehe ;D Siter Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet April 28, 2008 Rapporter Share Skrevet April 28, 2008 De suger for å si det rett ut.. Mener å huske at det var 4x6..Du for aldri i verden en 6x9 nedi der..Da MÅ du bygge om på panelet,og jeg personlig syns det er stygt,bedre med litt mer diskre løsning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dezibel Skrevet April 29, 2008 Rapporter Share Skrevet April 29, 2008 Regner med at det er det samme i min 08 Octavia Tour? Tenkte jeg skulle bytte ut de samt de i dørene foran. Noen anbefalinger? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maagnus Skrevet April 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2008 Regner med at det er det samme i min 08 Octavia Tour? Tenkte jeg skulle bytte ut de samt de i dørene foran. Noen anbefalinger? Fram er det nok 6,5" = 16,5cm. Mange gode høytalere, men jeg vil anbefale noen som koster litt og har et godt merke. Om man skal spille høyt, så slipper man værtfall skurring ol. Siter Skoda Octavia 2003 1.9 TDI 4x4 :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildhe Skrevet Mai 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2008 Pass på monteringsdybden når du velger frontsett til dørene. De originale høyttalerne er for det første ikke spes dype, og det er en plastfilm bak den, så pass på at du ikke blir lurt når du måler dybden du har tilgjengelig. I tillegg fant jeg til stor ergrelse ut at det går en eller annen metallskinne inni døren bak høyttalerne (holder dørpanelet eller noe), så når jeg skulle montere nye høyttalere i dørene ble de for dype. Måtte ta tanga fatt og bende skinna ut av veien.. Ser ikke så pent ut bak der nå :) Edit: Litt offtopic, ser jeg nå :D Men likevel. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Dust.. Det er mening bak alt da vettu.. De er der for å redde de som sitter på under en kræsj.. Jaja,lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildhe Skrevet Mai 8, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2008 Jævla bråkjekk du var da :) Slapp av, det var ikke så ille som det hørtes ut. Måtte lage et "eseløre" brett ytterst på skinna, bøyde bort ca 1.5cm. Tviler på at livet til meg og medpassasjerene henger i en tynn tråd av den grunn, men takk for omtanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skodaturbo Skrevet Mai 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 9, 2008 Hehe ;) Kjører Skoda vettu,da er man litt bråkjekk,men det var bare på morro,mente ingenting med det,men leser at du skjønte det,hehe ;) Neida,man må ofre noe,for at lyden skal bli bra.. Jeg legger ut noen bilder på tråden min snart,så for du sett åssen jeg har gjort det.Jeg har ikke brukt orginal plassen baki,ble ikke bra lyd av det..Følte at lyden slo bare i taket,og det var ikke jeg ute etter,liker at lyden kommer bak meg,sånn at jeg for den rett inn i ørene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg