8ball Skrevet April 26, 2008 Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 ok, har en russebil som nylig har byttet dynamo (90a). bilen ( chevrolet starcraft g30) har to batterier hvor et er helt nytt, mens den andre er gammel men paralellkoblet. hjem fra tryvann fikk vi ikke start på bilen i det heletatt selvom vi fikk hjelp fra viking med quickstarter. Da gikk bilen i 2 min før den døde. Tidligere på dagen hadde vi drevet så mye med anlegget slik at all strøm ble borte, men nok til at vi fikk start på bilen. vi trodde det skulle gå helt bra siden vi skulle jo kjøre 5 mil, men det var tydligvis ikke nok. så det jeg lurer på er om en dynamo på 90a har så mye å gjøre når den driver bilen at den ikke klarer å lade 2 batterier som er helt utladet. kan det være derfor vi ikke fikk start. Eller kan det være det gamle batteriet (sitter under bilen) som er paralellkoblet er ødelagt å tapper hovedbatteriet for strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 26, 2008 Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 Må aldri ha 2 forskjellige batterier koblet sammen. Da tapper det ene batteriet det andre. Sikkert derfor du ikke får start. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8ball Skrevet April 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 Må aldri ha 2 forskjellige batterier koblet sammen. Da tapper det ene batteriet det andre. Sikkert derfor du ikke får start. kk takk. Bør jeg kjøpe et nytt batteri likt som den andre vi kjøpte for en uke siden da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet April 26, 2008 Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 Ja.. Er å anbefale siden du har to forskjellige nå.. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
8ball Skrevet April 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 ok.. da prøver jeg det ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet April 26, 2008 Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 Spørs om det "nye" du koblet på de gamle er ødelagt... om man kobler ett nytt og ett gammelt ilag vil det nye bli som det gammle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tjorv1 Skrevet August 23, 2009 Rapporter Share Skrevet August 23, 2009 En annen ting er at viftereima må være ordentlig stram. ellers lader ikke 6.2. den er kjempekresen sånn. begge batteriene skal altid byttes samtidig på disse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg