Gå til innhold

kjøre mc uten lappen??

Ranger emnet


shoorthy

Anbefalte innlegg

vi har en heller større diskusjon her på jobben om dagen som gjelder kjøring av mc uten førerkort, spørsmålet er som følger:

mister man billappen hvis man blir tatt på mc uten førerkort klasse a ( eller hva det heter)?? noen her som VEIT svaret på det spørsmålet??

 

Det som i alle fall er sikkert er at du får sperrefrist for erverv av førerett i klase A og alle andre førerkortklasser i minst seks måneder. Du vil nok også et (forenklet) forelegg på et par tusenlapper for å ha kjørt motorvogn uten å ha førerett for den aktuelle førerkortklassen.

 

Jeg tror imidlertid IKKE at du mister førerett i klasse B (personbil) eller andre førerkortklasser du allerede måtte ha ervevet førerett for. Jeg har lett litt i diverse forskrifter og lover samt GP-4027 (Politiets instruks for trafikktjeneste) og Politiets håndhevingsinstruks i førerkortsaker, og jeg finner altså ingenting som tilsier at du skal miste lappen. Kommer tilbake til dette hvis jeg finner ut noe annet...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg selvfølgelig:) uansett så hadde jeg ALDRI skrevet noe annet her på forumet:)

nå blei det jo litt vanskelig å kåre noen vinner her i og med et par av de andre diskutantene hadde tatt seg bryet med å stikke innom lensmannskontoret, de hadde fått beskjed om at bil lappen MULIGENS kunne ryke.. men hadde vel egentlig ikke funnet noen som kunne gi et klart svar der heller!!

så jeg stoler fult og helt på juristen her på forumet:)

FIBER-ART.NO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Politiet veit jo ingen ting.

 

Et eksempel. Sparebanken på Nordfjordeid (noen mil herfra) skulle holde et lukket arrangement på kvinnedagen 8.mai.

 

På Lensmannskontoret fikk banken beskjed om at siden det var et lukket arrangement trengte dei ikke å søke skjenkeløyve.

 

Et par dager etterpå kom det fram i media at Sparebanken hadde skjenka alkohol uten skjenkeløyve.

 

Gjett hva som skjedde. Lensmannen innleda etterforskning mot banken for brudd på skjenkereglane..) Etter nokre dagars intensiv etterforsking blei saka henlagt når politiet oppdaga kor inkompetente dei er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår