Slither Skrevet April 18, 2008 Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 Akkurat skaffet meg S40 1,9TDI, 2002 modell. Bare rullet 104K, men skal bli mange flere. Så har man jo noen prosjekter da... -Anlegg (pioneer 2din spiller er på tur, resten tar man når det blir varmt ute) -Lys (tåke/grøftelys, pærer/"glass" her og der) Ellers skal bilen beholdes mest mulig original. Den skal kjøres lange turer på håpløse veier, så null senking eller 18" felger her i gården. Før-bilder: Her kommer det sorte sideindikator"glass", sølvpærer til blinkelysa, tåke/grøftelys... Noen som har noen smarte tips om antenna? Sku så gjerne sluppet å ha den der. Xenonlys til bare langlysa kommer... Noen som er veldig inne på lovene der? Ifølge en side jeg fant måtte man ha helautomatisk nivåjustering og lyktespyler/visker. Nivåjusteringa kan da ikke ha noe å si når man bare bytter langlyspærene? :wonder: Alle kommentarer/tips mottas med takk/kaker :) Mer kommer etterhvert... Og etterhvert for meg vil si utpå høsten en gang kanskje hvis jeg gidder. Siter 2002 Volvo S40 1,9TDI Biltråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FrodeG Skrevet April 18, 2008 Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 Hei Var i kontakt med veivesenet om xenon lys De kunne opplyse at. Det er ikke tillat og montere xenon lyspære i "gamle" lykter hvis ikke det foreligger sett som er godkjent og beregnet for den aktuelle lykten . Dette gjelder både nær og fjernlys. xenon lyskastere skal være merket med DC eller DR Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
El_Joki Skrevet April 19, 2008 Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 2 Din pioneer spiller, snakker vi da Avic HD navi spiller ting? Den e tøff... :P Stemmer nok det at hvis du ikke har automatisk nivåregulering på lyktene så er det ikke tillatt med xenon/HID pærer. Ikke en gang i langlysene... Du kan ettermontere dette i langlysene hvis nærlysene orginalt har xenon... Å veian e nu ike så dårlig at ikke du kan slenge på i det minste 17"... :D Siter 2007 Nissan Navara 35" 2009 BMW 320 XDRIVE 1983 Golf 1,5C X 2008 Polaris RMK Shift 600X 2006 Volvo S40X 1996 Ford MondeoX 1986 Toyota LandcruiserX 1996 Opel Vectra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slither Skrevet April 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Ikke helt den spilleren nei, en smule for dyr for meg den. Pioneer FH-P80BT heter den FH-P80BT Pioneer CD-tuner - Bilunderholdning Siter 2002 Volvo S40 1,9TDI Biltråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slither Skrevet April 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Blir vel ikke xenon da. Noen andre tips om ekstra langlys? Jeg vil -ikke- sette "tusenmetringer" forran grillen på denne. Kanskje noe under skiltet? Er det forresten noen regler om at de sideindikatorene skal lyse gult? Siter 2002 Volvo S40 1,9TDI Biltråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slither Skrevet April 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 19, 2008 Sett litt på anlegg... Lurer på å gå 100% pioneer, altså: Spiller: FH-P80BT Subber: TS-W257D4 x2, i egensnekra lukka kasser. Amp: PRS-D220, med 1farads kondensator skulle denne kanskje holde til subbene. Frontsett: TS-A132C Hatthylle: TS-A1303i Og en 160GB 2,5" USB harddisk til -alle- mp3'ene mine. Midlertidig må jeg nok bruke spilleren til å drive frontsett og hatthylle, men blir vel en amp til til dem etterhvert. Alt dette er mid-range, ikke superbra, men så har jeg ikke budsjett til noe særlig mer. Siter 2002 Volvo S40 1,9TDI Biltråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slither Skrevet April 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2008 Ting skjer! Fikk spilleren i dag, og etter litt fiksing (glemte å ta før-bilder) ble det ganske ok, om jeg skal si det selv. Laderen til HTC cruise'en er koblet til tenninga nå, istedet for å stå i sigarett tenneren hele tiden. Den svarte rundingen er mikrofonen til bluetooth handsfree i spilleren (tvilsomt at jeg blir å bruke den, men sikkert fin å ha). Mot formodning virket alt med en gang :w00t Siter 2002 Volvo S40 1,9TDI Biltråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo v40 t4 Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Ble fint med spilleren ;) Siter Mvh Christine :) http://www.bergen-gatebilklubb.no T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531 240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
^celica^ Skrevet April 27, 2008 Rapporter Share Skrevet April 27, 2008 Hei Var i kontakt med veivesenet om xenon lys De kunne opplyse at. Det er ikke tillat og montere xenon lyspære i "gamle" lykter hvis ikke det foreligger sett som er godkjent og beregnet for den aktuelle lykten . Dette gjelder både nær og fjernlys. xenon lyskastere skal være merket med DC eller DR hmm.. snakka litt med ein i BT fra haugesund.. å han meinte at det skulle gå bra å montere i tåkelysa og fjernlysa.. for det var jo kun nærlysa som skulle ha aut. nivåreg. men hørte ikkje no om merking på lykten så det kan være noe i det som du sier.. eg har montert xenon i tåkelysa og fjernlysa.. håper det går greit på ein evt. kontroll, men veit jo aldri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slither Skrevet Mai 10, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2008 Her kommer det sorte sideindikator"glass", sølvpærer til blinkelysa, tåke/grøftelys... And what do you know? Bilder: To bilder av pærer/sideindikatorer: Før-Bilde av frontlys, gule ting må bort: Voila: Før-Bilde av baklys, litt gult her også: Borte! Før bilde av side-blink, ute av fokus, men dere skjønner tegninga: Fine blanke blinkelyset, skitne bilen: Felger også gitt?! Alt i alt må jeg si meg fornøyd, spesielt med sideindikatorene :) Siter 2002 Volvo S40 1,9TDI Biltråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo v40 t4 Skrevet Mai 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2008 Ble veldig fint når du fikk vekk det orange ja :D Siter Mvh Christine :) http://www.bergen-gatebilklubb.no T4: http://bilforumet.net/showthread.php?t=115531 240:http://bilforumet.net/showthread.php?t=126103 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slither Skrevet Mai 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 12, 2008 Snille finlenderene bryr seg ikke om helligdager, så jeg fikk henta tåkelysene mine i dag; Selve monteringen skal gå greit, ledningene ligger klare og alt, bare tok bort plast-deksel inni bilen, og satte tåkelys-knappen der. Men dette kan nok bli litt værre: "Step 5: Change the setting in the central electronic module (CEM) functions via Vadis car communication" Siter 2002 Volvo S40 1,9TDI Biltråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slither Skrevet Mai 25, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2008 Fikk to fine pakker fra bilradiospesialisten på lørdagen, har skrudd stort sett siden da. Nesten alt som skal inn i bilen: Bakhøyttalere på plass: Og i dørene forran: Glemte å ta bilde av diskantene i dashen, men de er nå der. På bakseteryggen: Skulle gjerne tatt bilde av all kabelføringen, men jeg var for opptatt med å få pressa den tjukke strømkablen på plass under teppet. Nå mangler bare kasser til subbene, de er så og si ferdige i pappa sitt hobbyrom. Begynner snart å bli ferdig med alt jeg hadde planer om jo... Noen som har ideer om andre ting jeg kan fixe på etterhvert? Siter 2002 Volvo S40 1,9TDI Biltråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aamodt Skrevet August 26, 2008 Rapporter Share Skrevet August 26, 2008 Ser flott ut:) Siter s40 powah!^,^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slither Skrevet August 27, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2008 Blir nok nye felger neste sommer... Tenkte meg noe sånnt: Med 205/40R17 dekk på blir vel det bra Så slenger jeg vinterdekk på de felgene jeg har nå, stålfelger duger ikke :P Må også prøve å gjøre som Aamodt gjorde med lyktespylerdekslene snart. Siter 2002 Volvo S40 1,9TDI Biltråden min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg