Urgolf Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Heisann, er ikke spesielt glad i å legge inn slike spørretråder da det ikke er så fantastisk artig lesing for dere, men har saumfart forumet etter svar, og føler jeg har prøvd "alt" Case: Jeg har bygd om en Jetta 1.6 til Golf Gti 8V motor fra donorbil. Alt fungerte på donorbil før demontering, og motor og komplett ledningsnett ble overført. Men da alt var på plass, ville ikke bensinpumpen gå når jeg vridde om tenningen. Fant riktig Rele med haynes boken, og lasket koblingen på releboksen for å sjekke at pumpe fortsatt fungerte, og det gjorde den. Men haynes boken gir ikke så god oversikt over hva som styrer for at rele skal slå inn de 3-4sekundene mens motor er av, og tenning på. Jeg fant en midlertidig løsning med å bytte pumpe relet med et tenningsrele med 4koblinger, da går pumpen konstant når tenning på og motor av.(for flytting av bil o.l) Men det skal den ikke gjøre,så det bør jeg fikse av sikkerhetsmessige årsaker. Tviler egentlig på at det er pumperelet som er gåent da dette fungerte på donorbil, så den mangler et signal som gir spenning når motor går, og ikke spenning når motor ikke går. Noen som har formening om hva som styrer dette? (ingen forslag er for dumme btw:win ) Mvh Kristian Siter -86`VW Jetta G60 Turbo Megasquirt x85`Audi Urquattro 10vt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mosk Skrevet April 18, 2008 Rapporter Share Skrevet April 18, 2008 Skjekk coilen trudde denne hadde noe me bensinpumpen å gjøre men er ikke helt sikker. synst å ha hørt at kobler du fra noen ledniger på coilen så får ikke benisnpumpe rele noen signal Beklager om jeg tar feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg