Gandulf Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Har søkt en del på forumet, men får ikke opp noen treff på VR6 e.l., så må bare lage en ny tråd, selv om jeg regner med det finnes lignende. Har en 88 1.8CL sedan (35i) som jeg har litt lyst til å bygge om til VR6. Det jeg lurer litt på er hvor omfattende dette blir, og hva som må til for å få det godkjent? Må vel ha en del nytt i for- og bakstillingen, men hva og evt. hva annet? Siter '97 BMW 523i [x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v [x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v [x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2) [x]'88 Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwkim Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 Har søkt en del på forumet, men får ikke opp noen treff på VR6 e.l., så må bare lage en ny tråd, selv om jeg regner med det finnes lignende. Har en 88 1.8CL sedan (35i) som jeg har litt lyst til å bygge om til VR6. Det jeg lurer litt på er hvor omfattende dette blir, og hva som må til for å få det godkjent? Må vel ha en del nytt i for- og bakstillingen, men hva og evt. hva annet? Da må du bytter forstilling, bakstilling ledningsnett å hjerne. har hvert inne på den tanken selv. men funnet ut at det er like greit å bygge om til G60 da trenger man kun å bytte bremser :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet April 15, 2008 Rapporter Share Skrevet April 15, 2008 for å få den godkjent som vr6 trenger du alt som er forskjellig fra din og vr6,n ganske enkelt...er nok litt jobb ja,men som vvwkim sier så ville det være lettere å få den godkjent som g60.skulle gjøre det med min gamle passat.på den var det bremser å motor som skulle til egentlig,samt en god søknad Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandulf Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 Hmm, men etter det jeg har hørt har G60 dårlig motor sammelignet med VR6, særlig gjelder det problemer med G-laderen. Tror jeg har til overs å finne en G60 motor med G-lader i god stand.. Trenger jeg ny gearkasse? Og hva med å få godkjent dette? Har hørt at man må søke FØR ombygging, ellers kan man risikere at det ikke blir godkjent :O Siter '97 BMW 523i [x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v [x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v [x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2) [x]'88 Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 den er ikke noe problem så lenge den tas vare på slik det er ment.å det er ganske lett å bygge de om til turbo siden den alt har lavere kompresjon.jeg har selv komplett g60 oppsett som skulle inn i gamle passaten min.det med godkjenning er det beste å snakke med BT før du setter igang med ombyggingen.de kan gi deg de svarene du trenger . Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandulf Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 men hvordan skal jeg vite om en G60 motor er tatt godt vare på, dvs i god stand når jeg kjøper den? og trenger jeg ny gearkasse? har du motor til salgs da? Siter '97 BMW 523i [x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v [x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v [x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2) [x]'88 Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 hvordan du skal vite om de er tatt godt vare på...godt spm,det er vel derfor de fleste overaler motorene før de setter de inn.om du trenger ny girkasse tør jeg nesten ikke svare på,da jeg ikke er sikker. har muligens en motor til salgs ja,men jeg vet ikke hvilken stand selve motoren er i,mens g-laderen har jeg tru på er i god stand Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandulf Skrevet April 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 siden jeg ikke er all verdens mekaniker, tør jeg ikke begi me ut på overhaling av noe slag, faktisk vet jeg ikke hva en slik overhaling innebærer en gang.. :/ har du noe prisant. for motor + g-lader? hva innebærer bytte av bremser? støre skiver og kalippere foran og bak (jeg har tromler bak)? Siter '97 BMW 523i [x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v [x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v [x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2) [x]'88 Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
langgard Skrevet April 16, 2008 Rapporter Share Skrevet April 16, 2008 om du ikke er all verdens mekaniker så ville jeg rett å slett anbefalt å bytte bil i stedet for å begynne med motorbytte og overhaling. det er utrolig mye mer enn å bare bytte motor, dette kommer du til å merke. evt skaff deg en hel delebil å gjør alt likt som på den Siter 92 VW Golf GTI 16vTurbo 86 VW Jetta CL 75 VW Boble 1600 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
losvr6 Skrevet April 17, 2008 Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 Selg bilen og kjøp en original vr6 eller g60. Det er nok det rimeligste og enkleste alternativet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gandulf Skrevet April 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 17, 2008 uffda, nå skulle jo dere være litt støttende og si at det er ganske enkelt.. jeg synes det er morsomt å holde på å mekke og skru slik, men å kjøpe en hel G60/VR6 delebil som det meste er i orden på blir vel i dyreste laget.. :S Siter '97 BMW 523i [x]'97 Citroën Xantia 1.8 16v [x]'94 Mazda 323 LX 1.6 16v [x]'86 Saab 9000 Turbo (Speedparts steg 2) [x]'88 Passat 1.8 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.