volvo240problem Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 hallo jeg trenger hjelp til å nullstille hjernen på min volvo 240 b230f akkurat bytta lambda sond men lampa lyser fortsatt! Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larset Skrevet April 13, 2008 Rapporter Share Skrevet April 13, 2008 Ta av minus polen på batteriet i noen min, så slettes feilkodene Siter 1988 Volvo 240 GLE 1987 Hydrolift t-17 Er det ikke det ene, er det FAEN meg det andre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet Mai 7, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2008 eg har prøvd det men det funker ikkjenoen andre tips takker for svar Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 13, 2008 hei, les her: http://www.volvo-power.net/site/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=2 jeg skrev den for motronic 1.8, men lh2.4 fungerer veldig likt på feilkoder / avlesning/sletting Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet Mai 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 takker for svar eg trur eg trenger en luftmengdemåler send en meld til meg vis noen har Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 19, 2008 Koble fra minus polen over natta. Når du har koblet fra så trykker du på nødblinken eller noe så den er helt hundre prosent tom for strøm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet Mai 20, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 ok eg skal prøve kommer nokk med en prosjekt tråd en gang Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mai 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Mai 20, 2008 btw. lambdalampen skal forsvinne av seg selv tror jeg, om feilen er vekke. du vil fremdeles ha feilmeldingen der, men det vil ikke påvirke. Er iallefall sånn på 245en min, en gang feks. dauet den nesten, pga. en litt dårlig clutch :P så kom lambdalampen på, men den forsvant igjen rimelig raskt. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet November 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 kan det ha no å si? fordi jeg har nemlig gåen clutch på den ;P hehe Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet November 5, 2008 Rapporter Share Skrevet November 5, 2008 kan ta av minus polen ja, men det som er lettere er å ta ut sikkringen i motorrommet noen sek (hvit sikkringsholder med 25 amp sikkring. sitter ved fjærnlysrele osv på innsida av venstre framskjerm) så slepper du å stille inn cd spiller osv etterpå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet November 6, 2008 Rapporter Share Skrevet November 6, 2008 Hvis du har lh2.4 med diagnoseboks så leser du først ut alle feilkoder (både fra tenning og bensinhjerne), så holder du knappen inne i 5-6 sekunder, slipper den og trykker den inn i 5-6 sekunder når dioden begynner å lyse igjen. Lambdalampen har ingenting med lambdasonden å gjøre. Lambdalampa i dashbordet lyser hver gang hjernen (tenning eller bensin) oppdager en feil og lagrer feilkoden(e) som hører til. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo240problem Skrevet November 30, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 lurer litt på om det også om toppakningen er gåen ryker endel gråt og bruker litt vann noen forslag hvordan jeg sjekker dette? Siter 1990 Volvo 240 Gl b230f Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sines Motorsport Skrevet November 30, 2008 Rapporter Share Skrevet November 30, 2008 va iallefall gåen topppakning på min når den røyk grått å brukte vann!:D Siter Bjørn Arild Sines Bilcross Junior Trening -Volvo 242 Bilcross -Volvo 244 Bilcross -Ford Escort Til Salgs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Ganske sikkert toppakning, men du kan jo starte med å måle kompresjon for å se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 1, 2008 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2008 Sveis på en "hansenkobling" på en gammel tennplugg å skru den ned i et å et hull å sett på trykk.. Bare pass på så du ikke har fingrene i nærheten av reimene eller noe.. Og ha tenninga skrudd av å minuspolen av tilfelle motoren går rundt av luft trykket.. Må nødvendigvis ha motoren i bunn på arbeidstakta så ventilene er lukket også men det sier seg omtrent selv.. Da skal du høre om det lekker noe sted.. "Bobbler eller blåser" det fra peilepinnen så er det hull mot olje kanalen, samme med kjølevann å eksos.. Gjør det på alle sylindrene så finner du ikke bare ut om det er toppakkning men også mer nøyaktig hvor feilen ligger. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.