Lonely-D Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Heisann! Jeg og en kompis driver å bygger anlegg i en Audi 80. Mottok i dag en Soundmagus X-3200 Monoblokk som vi ska bruke til å drive en 12" Rockford Fosgate Punch Subwoofer. Vi har også en Soundmagus A-160 til å drive ett komponentsett som er av litt billigere type (husker ikke hva det heter). Anyways, ser at på Soundmagusen så er det Bass Boost, Subsonic Filter, og Lavpassfilter. Jeg mener å ha lest meg frem til det hva det meste går ut på, Subsonic filter filtrerer vekk de laveste frekvensene ? (For å få subben til å spille mer uanstrengt, men ikke kjellerdypt?) Anyways, hva er det dere anbefaler som delefrekvens? Har drivi en del med hjemmekino og der er som regel lavere bedre. 60hz eller 80hz er det som er mest vanlig. Noen anbefalinger ? Vi har en Clarion CD-Spiller med egen Subwoofer utgang og LPF. Så da er spørsmålet, hvis jeg skal stille LPF via CD-Spilleren så må vel LPF stå på MAX og Subsonic stå på laveste frekvensen subwooferen klarer å gjengi? jaja, blei litt rabling det her :) Håper dere forstår hva jeg lurer på! mvh Stian Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 8, 2008 Rapporter Share Skrevet April 8, 2008 Subsonic på ca 20hz, lowpass på ca 70hz, og highpass på ca 70hz på frontsettet... Blir ikke det råeste med den suben uansett, men det der burde bli ok... hvis frontsettet sliter ned mot 70hz, så gå opp til 80-90, da også med lowpass på 80-90hz Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lonely-D Skrevet April 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Hmmm.. Vi tenkte jo på å kjøpe enda en Punch woofer, og så bygge ny kasse. Problemet i Audi 80 er jo at bensintanken ligger mellom baksetet og bagasjerommet. Noen ide til hvordan det kan løses? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cossiemk1 Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Ja, kjøp noen andre suber, og bygg bassreflekskasse ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lonely-D Skrevet April 9, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 Punch subben står jo i en kasse med refleksrør da. Og jeg skjønner ikke helt hva dere mener med at den er dårlig? Trodde nå den ga ganske bra med bang for the buck? Hva har dere å anbefale da? Har ikke så veldig mye å rutte med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg