Gå til innhold

Nytt Medlem! :)

Ranger emnet


eirikstrom

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

har hatt mi charade siden i fjor sommer.

har en charade 1993 1,3 16v fage:blå

 

til sommeren har jeg en rekke fiks faks jeg må gjøre på bilen. så jeg håper dere kan komme med innspill på noe av det jeg lurer på:)

 

skal skifte til større sommerdekk. org dimmensjon : 155/80 r13"

hvor mye dimmensjon kan man presse på? tenkte noe slikt som 165/50r14???

 

har også sett senkesett til charade. 40 MM framme og bak? noen som har det på sin bil? regner med bilen blir riiimelig stiv.

 

eller har jeg kjempe lyst til å montere kvasskam :D

 

mvh Eirik Strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng opp bilde av kjerra da :) Høres jo ut som min bils bror, min er også en blå '93 16v. Jeg heter forresten også Eirik ;)

165/50-14 er ikke ikke noe problem. Har vel 175/70-13 på felgene som fulgte med bilen, skal ha 185/45-15 i år. Selv må jeg nok valse eller slå inn skjermkantene bak, da min bil er senket et sted mellom 40 og 50mm bak. Skal gå enda litt mer ned etterhvert, så det blir spennende å se.

En venn av meg (millhouse her) har kjørt på 17" med 205/40-17. Han subbet, men det var i kombinasjon av H&R 35mm senk og 7" breie felger med ET35. Innpress har endel å si på om du subber eller ikke. På Charadene er det vel originalt ET38.

Angående senkefjærer, der er det flust å velge mellom. Du må forresten gjerne ta deg en titt innom og registere deg på Daihatsu Modifiers Scandinavia :)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei :)

skal ta noen bilder av kjerra i morgen. kjempeartig å møte andre charade eiere på nett :D

herregud! 17" på charade :D

 

har tatt bort mesteparten av rusten på bakre hjulbuer. nå er det bare lakkeringen igjen :) gleder meg noe helt sykt til våren, da blir det masse tid til biln. mange små planer. skal være flink til å dokumentere hele prosjektet :)

 

Mvh

eirik nr 2 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår