Natiluz Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Noen som har noen formening om effektanlegg til stv 1999 modell . Burte man bytte helt fra turbo eller bare bare fra katalysatoren ? Størrelse på rør til effektanlegg 2,5" eller 3" ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotom Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 Noen som har noen formening om effektanlegg til stv 1999 modell .Burte man bytte helt fra turbo eller bare bare fra katalysatoren ? Størrelse på rør til effektanlegg 2,5" eller 3" ? Hei! Det kommer jo an på hva du er ute etter da! Det finnes ferdige eksosanlegg som bare er å sette rett på. Da får man lovlig lyd og pent utseende. Anleggene du kjøper er som regel i 2,5" og jeg tror mange er godt fornøyd med dette. Skal du ha ny eksos fra turbo og ut, så må du enten ha racekatalysator eller flense opp et rett rør så du kan sette inn en katalysator når du skal på EU-kontroll. Dette gir jo mest effekt og respons, men en racekat er forholdsvis dyr. Jeg skal selv bygge ny eksos på min 98 passat sedan. Jeg kjøper rett og slett 3" rør fra Biltema og sveiser selv. Dette er billig og blir relativt bra. Kan nok hente litt effekt på å ha god flow ut rett fra turbo. Downpipes får man o også kjøpt ferdig til å sette rett på. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg