MartinB Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Bilen min forfaller til EU nå og har feil jeg ikke vil rette på den. Neste skritt blir vel en begjæring om avskilting. Tanken min er å kjøre til noen fysisk tar skiltene. Er det andre problemer jeg bør ta i betraktning? Tilleggsavgifter e.l., bøter? Har betalt årsavgiften. Er det mulig å få tilbake denne hvis bilen avskiltes innen en viss dato? MartinB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikael1977 Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Hvis bilen ikke går igjenom EU kontroll så er det ju feil som betyr at det kan være farlig at kjøre den...alltså burde du bare få den kjørt på skroten :) /M Siter Octavia vRS http://www.rsklubben.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinB Skrevet April 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Det er bare ABSen som er gåen. Bilen er ellers sliten, men grei og trafikksikker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Ta ut pæra på varsellampa, og vis bilen Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MartinB Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Ta ut pæra på varsellampa, og vis bilen Jo takk, har demontert den og viste den på et vennligsinnet verksted. På verkstedet som diagnostiserte feilen etter EU-kontrollen tipset meg om det, men sa det ville bli trøbbel hvis det ble påvist at pæra var borte/ikke virket. Det ble ikke lagt merke til at lampa ikke lyste når bilen startet og voila: Den er godkjent! MartinB Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet April 6, 2008 Rapporter Share Skrevet April 6, 2008 ABS er jo ikke påbudt utstyr, men dersom det er montert skal det virke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg