Aleksander Skrevet Mars 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2008 Hei, Bilen er en 91 1,6td. I løpet av 4 dager har jeg klart å tømme 3 batterier. I dag monterte jeg mitt nye hella (70 amp) batteri, og med noen få korte kjøreturer ville ikke bilen starte. Dette er som sagt 3. batteriet på få dager. Hva kan være galt? Har ikke stereo som klarer å sluke så sykt mye strøm, og har heller ikke glødet nevneverdig pga. fin lufttemperatur. Planen så langt er å se om det er noe galt med starteren og bytte dynamo for å se om det blir noen forandring. Setter pris på innspill :) Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mazdafreaks Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Høres ut som dynamo, starter bilen lett med starteren når bilen har godt batteri, så er det nok dynamo, ta og mål strøm på batteriet før og etter du starter den opp, skal vera mer strøm etter du har startet, 14, volt ca. Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Maks 5 linjer i signatur Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Jasså Aleksander?! Trodde pappaen deres stort sett hadde Passaten på G jeg! :D Uansett, hør med brodern hvor han har lagt multimeteret sitt. - Mål spenning over batteriet (det ANTAR jeg er bra nå) - Mål spenning over batteriet mens motoren går - Mål spening mellom batteriets plusspol og dynamoens plusspol mens motoren går - Ohm mellom chassis (jordingspunkt på girkasse f.eks.) og minuspol på batteriet. Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Passelat35i Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Hei,Bilen er en 91 1,6td. I løpet av 4 dager har jeg klart å tømme 3 batterier. I dag monterte jeg mitt nye hella (70 amp) batteri, og med noen få korte kjøreturer ville ikke bilen starte. Dette er som sagt 3. batteriet på få dager. Hva kan være galt? Har ikke stereo som klarer å sluke så sykt mye strøm, og har heller ikke glødet nevneverdig pga. fin lufttemperatur. Planen så langt er å se om det er noe galt med starteren og bytte dynamo for å se om det blir noen forandring. Setter pris på innspill :) Jeg hadde samme prob på min gamle passat,hadde feil på innslaget til starteren. Siter WagonMilitia*Vw T5 kassabilen*Passat 35i VR6 3.0 NA&2.8 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoilOver Skrevet April 1, 2008 Rapporter Share Skrevet April 1, 2008 Bytt ut børstene i dynamoen, hvis det er den da, og ikke bytt ut hele dynamoen. Mindre arbeid å kjøpe et multimeter til 100 kr, enn å bytte dynamo for å teste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Funnet ut noe mer eller Aleks? Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet April 3, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Funnet ut noe mer eller Aleks? Det viste seg å være børstene på dynamoen. Heldigvis hadde dynamoen fra den gamle motoren liggende, og nå ser alt ut til å fungere som det skal. Til helgen blir det vel å gå over den slitne dynamoen sånn at den fungerer og kan legges ved bilen ved salg. Takker for innspill :) Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 3, 2008 Rapporter Share Skrevet April 3, 2008 Åh? Skal du ikke ha noe frakter til MTBene nå da? Godt det ordnet seg iallefall :) Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Skrevet April 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 Passaten har vært arbeidshest i litt over 4 år nå, og da er det på tide med noe "nytt". Siter 2000 Bmw 318iT 1991 Audi coupe 2.3 E [x]1991 vw passat 1,6td Stasjonsvogn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EyeLid Skrevet April 4, 2008 Rapporter Share Skrevet April 4, 2008 hehe, får be om noe du og, iom at Kris fikk seg en über-råna Omega med STEINMETZ grill og koksbingesoting :D Siter innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg