Volvohazard Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Hva er egentlig en EGR ventil og hva gjør den? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Exhaust gas recirculation - Wikipedia, the free encyclopedia Kort forklart er det en ventil som fører noe av eksosen tilbake i innsugsmanifolden blant annet for å å senke forbrenningstemperaturen og NOx innholdet i eksosen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvohazard Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Exhaust gas recirculation - Wikipedia, the free encyclopedia Kort forklart er det en ventil som fører noe av eksosen tilbake i innsugsmanifolden blant annet for å å senke forbrenningstemperaturen og NOx innholdet i eksosen ok.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Det er en ventil du kan tette med en gammel sokk for å få 10 hester ekstra :rolleyes: Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvohazard Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Det er en ventil du kan tette med en gammel sokk for å få 10 hester ekstra :rolleyes: HAHA. artig råd.. hva er minus siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 HAHA. artig råd.. hva er minus siden? Minussiden er selvsagt det at det vil lukte død og faenskap av bilen din. Seriøst, det var bare ett forsøk på å komme alle trim-eksperter i forkjøpet som sier at deres halvdøde b21a har fått 20hk ekstra av å blende EGR-ventilen, noe som selvsagt er bull, siden EGR-ventilen setenges ved full-gass. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvohazard Skrevet Mars 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Minussiden er selvsagt det at det vil lukte død og faenskap av bilen din. Seriøst, det var bare ett forsøk på å komme alle trim-eksperter i forkjøpet som sier at deres halvdøde b21a har fått 20hk ekstra av å blende EGR-ventilen, noe som selvsagt er bull, siden EGR-ventilen setenges ved full-gass. godt poeng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Minussiden er selvsagt det at det vil lukte død og faenskap av bilen din. Seriøst, det var bare ett forsøk på å komme alle trim-eksperter i forkjøpet som sier at deres halvdøde b21a har fått 20hk ekstra av å blende EGR-ventilen, noe som selvsagt er bull, siden EGR-ventilen setenges ved full-gass. Nå er det jo ikke helt ukjent at EGR ventilene setter ssg fast/gror igjen. Gjør de det i åpen stilling kan nok en blending føles som 20 HK, dvs opp til det motoren leverte originalt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Mars 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2008 Nå er det jo ikke helt ukjent at EGR ventilene setter ssg fast/gror igjen. Gjør de det i åpen stilling kan nok en blending føles som 20 HK, dvs opp til det motoren leverte originalt Helt riktig, og moralen her er: if it's not broken, don't fix it. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xmartinix Skrevet Mai 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2009 http://free-auto-repair-advice.blogspot.com/2007/08/understanding-ford-dpfe-and-egr-system.html Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.