John-E Skrevet Mars 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2008 Honda Accord Problemer Hei, jeg lurte på om det var noen der ute som kanskje kjenner igjenn noen av disse symtomene/problemene og forhåpentlighvis kan hjelpe litt med hva/hvor problemet kan være. Når bilen min har kjørt 15-45min begynner den å "slite". I den forstand mener jeg at den liksom har problemer med første og andre gir. Om jeg prøver å gire mellom disse to gira så "kveler" den seg selv. Denne er en Honda Accord 2.0 , 93modell. (Jeg har hatt bilen selv i ca ett halvt år og gått som en kule uten problemer). Kun nå de siste dagene den har vært slik. Jeg har prøvd å tatt den på verksted, men de har ikke greid å finne problemet. Så begynner å haste ekstremt for meg siden jeg også bruker bilen til daglig. (Jeg er ingen bil ekspert på noen måte så jeg forklarer så godt jeg kan, om det er noe mer du/dere lurer på eller om det er noe mer jeg kanskje må beskrive så skal jeg prøve på dette så godt jeg kan). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmhaga Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Tror denne har en voksbryter/termostat for å gi ekstra bensin når motoren er kald. De ryker etter en stund, og da vil motoren drukne i bensin når den blir varm. Siter '06 Subaru Outback 3.0R '92 Suzuki Bandit GSF 400x '98 Fireblade '91 Bandit 400 '04 VFR800 '87 FZR100 '84 RG 250 Gamma '10 Mondeo 2.0 TDCi, '01 Leon 1.6 '98 Impreza GT '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '91 MR2 MKII '91 Civic '84 Prelude Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John-E Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 aha. Ok. Hvordan skifter jeg denne bryteren/termostaten og hvor ligger den eventuelt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CesiuM_e Skrevet Mars 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 At motoren fusker under kjøring skyldes kanskje feil i fordeleren. Men merkelig at de ikke merket det på verkstedet isåfall. Også kan jeg jo lufte en liten tanke som kanskje er mindre sannsynlig: Kanskje den suger inn varm luft (fra et sted som er varmt når motoren er varm) på et vis? Jo varmere luft, jo mindre lufttetthet og jo dårligere tenner drivstoffet i motoren. Men da bør man kanskje også merke tegn til falsk luft? Noe som kan avkrefte den teorien er kanskje at bilen går like dårlig når den er i god fart som når du kjører sakte (i god fart bør den få kald og frisk luft). Hvis den gjør det omvendte er vel teorien kanskje ikke å utelukke iallefall :) Siter - Volvo 240 '88 (x) BMW 520i '91, Opel Astra Stv. '96, Mazda 929 '84, Mazda 929 '84, Mitsubishi Pajero '85, Ford Escort 1,6 CLX '90 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John-E Skrevet Mars 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2008 Jeg merker ingen tegn til "falsk" luft. Den varmer som den skal og kommer med kald luft som den skal. (Om jeg forsto det riktig). Motoren er ikke noe spessielt unormal varm heller liksom. (Etter hva jeg er bekjent med på bilen). Bilen sliter kun i første å andre gir, det er det som er problemet, de på verkstedet vet liksom ikke helt hva det er heller. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.