Bjornsen Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Jeg regner med at jeg trenger mer strøm til anlegget mitt, siden lysene inne i bilen og dashbordet blinker på høyt volum. Spiller jeg enda høyere har jeg nesten ikke noe lys igjen på bilen og subbene popper. Jeg la om til 50 mm2 ( Ground Zero ) idag, og bassene spilte betydlig bedre og "poppet" ikke før mye høyere volum. Ny kabel fra dynamoen til batteriet har jeg ikke rukket å legge. Dynamoen er på 80A Hva burde jeg gjøre for å få mer strøm? Kjøpe ny dynamo? Legge to batterier? Bytte ut det ene batteriet jeg har med et heftig ett? Kondensator? I kicker manualen står det at jeg skal ha minimum 140A dynamo og 2 stk batterier. Det batteriet som står i er ikke noe hissige greier, tror det er 55 Ah. Har 2 stk 15" Rockford Fosgate P3 2 ohm dobbelspole Rockford Fosgate® - P3D215 Og forsterkeren er en Kicker ZX 2500.1 2 ohm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einart Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 2 heftige batterier og kansje stor dynamo so må det jo vell være i boks:P skal ha det sjøl vertfall,, har en stinger kondis til en strømkrevende monoblock så det hjalp faktisk...forsvann blinkende lys og hehe....... Siter 79 Opel Kadett C 79mod 2.2 79 Oldsmobile delta 88 01 Omega b2 bruksbil 77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt* 79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kaffi Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Start med minimum ett heftig batteri. Og det som er nevnt er att en kondis kan "glatte" ut strømforbruket så det blir mer jevnlig trekk fra batteriet å derrav mindre blinking Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
codegen Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Spiller du mye/høyt når du kjører, skaff større dynamo. Spiller du mye når bilen er av, skaff 2 batteri. Hvilken bil er det du har da?(dynamo) Dette er iallefall meget gode batteri: Odessey PC1500 Siter Do-It-Yourself - DIYstash Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornsen Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 takk for svar:) Kan jeg bruke ett av de dyre gele batteriene til mekonomen? Og hvilken av dem er bra nok, og ikke? Mekonomen Tilbehør-Reservedeler(universal)-Batterier-Gel batterier-12volt gel batteri Jeg får endel rabatter på dem, så hvis de hadde fungert hadde det var topp :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 takk for svar:) Kan jeg bruke ett av de dyre gele batteriene til mekonomen? Og hvilken av dem er bra nok, og ikke? Mekonomen Tilbehør-Reservedeler(universal)-Batterier-Gel batterier-12volt gel batteri Jeg får endel rabatter på dem, så hvis de hadde fungert hadde det var topp :thumb Kjenner ikke så mye til akkurat de batteriene du har funnet der, men kan anbefale Kinetik HC-2000 og HC-2400 til ditt bruk. Tror også jeg har noen Stinger SP2150 som selges for rundt 3500kr stk. Kinetik får du hos http://www.morel.no Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornsen Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Kjenner ikke så mye til akkurat de batteriene du har funnet der, men kan anbefale Kinetik HC-2000 og HC-2400 til ditt bruk.Tror også jeg har noen Stinger SP2150 som selges for rundt 3500kr stk. Kinetik får du hos http://www.morel.no Oki:) Da får jeg vel bare koste på meg ett slikt batteri:) Trenger jeg ett eller to tror du? Team Boomcar? Kjøpte foresten alt utstyret fra Boomcar :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Sjekk ut kjøp og salg, der har jeg lagt ut ett nytt kinetik HC2400 til 2400 kr Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 ja, får man plass til det i bilen er det bare å kjøpe :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oledeg Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 ja, får man plass til det i bilen er det bare å kjøpe :) Personlig mener jeg at dette er billig Siter Teamsjef For Team Din-Bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 er billig det ja :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornsen Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 Sjekk ut kjøp og salg, der har jeg lagt ut ett nytt kinetik HC2400 til 2400 kr Ja det var billig det.. :) Er noen av disse batteriene noe tess? ¤¤ Velkommen til Installbay.no ¤¤ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 kinetik er et rått batteri.. har selv to kinetik batterier i bilen og mangler ALDRI strøm :) Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjornsen Skrevet Mars 11, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 kinetik er et rått batteri.. har selv to kinetik batterier i bilen og mangler ALDRI strøm :) Fett:) Trenger jeg å kjøpe 2 stk av de heftigste? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klovnster Skrevet Mars 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2008 kan jeg ALDRI tenke meg at du trenger :p jeg har et hc1800 og et hc2000.. Siter '97 Polo Color Consept 1,6l Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg