Omega b Skrevet Mars 3, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2008 Har en 2.0 16v omega b med tomgangs problemer Når bilen er kald er alt flott men når jeg kjører et stykke så starter problemet, setter den i park så går den opp og ned mellom 1500-2000 eller den kan dette lavt ned 500 og så stoppe. Også når jeg kjører og slipper gassen kan den begynne å bremse på motoren og slippe akkurat som når den står i park 1500-2000?? Har hatt ute tomgangs regulatoren og rengjort stemple der det skal fungere fint. Noen ganger stopper ikke bilen hvis jeg napper av ledningen som går inn på tomgangs regulatoren. Noen som har noen gode tips til hva jeg bør sjekke eller hva det kan være? Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlbusDumbledore Skrevet Mars 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Sjekk luftfilter, om det er tett, og røret fra filteret frem til innsugsmanifolden, om det lekker luft, eller det er sprekk i den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet Mars 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2008 Luftfilteret er kjørt ca 2000km alle rør slanger til luften har jeg rengjort og sett over disse er bra. ???? Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vectra A&B Skrevet Mars 9, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2008 Tror du bør kjøpe deg en ny tomgangsregulator, da det som regel hjelper lite, eller i kort tid, å rense disse. Jeg renset min og det ble noe bedre i et par måneder før det ble like ille som før. Du må også sjekke at de to slangene som går ifra toppdekselet og til innsuget ikke er tette. Det er godt mulig hullene der den tynneste slangen er koblet til er tett. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omega b Skrevet Mars 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Har funnet ut av det! :crazysant: Det går 2 slanger ut av toppen på høyre side når du står foran bilen. Den tyneste som går ned til veivhuset var helt tett. Siter 95 Omega b 2.0 16v 00 Audi A4 2.5tdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Omegamann Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Flott ;) men når du sier høyre/venstre på en bil, så er det når du sitter inni bilen :) Måtte bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlbusDumbledore Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Kjempebra! For håpe det var hele problemet ditt:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larsiomega Skrevet Mars 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2008 Har hatt probøemer med tomgangen og lampa har lyst. I går lyste den, og da tok jeg turen ut til opel-butikken, og da sjekka de, og det er kamakselføleren som er ødelagt hos meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg