stjernegris Skrevet Mars 2, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2008 Jeg har en vito 110cdi 2002mod med veldig treig girkasse/girspak! Det føles nesten som om girkassa er utslitt,den er veldig treg når biln er kald! (nesten så jeg tror jeg skal brekke girstanga) F.eks ved giring inn til kryss o.l. er den nesten umulig å få i gir spesielt 2. og 1. gir. Når den blir varm er den bedre men følelsen av att giret slenger inn med ett rist er absolut der... Jeg har fått noen sprikende råd som går på virer og olje. Jeg har hatt på Castrol TAF-X 75W/90 men jeg synes ikke det ble noe positivt resultat i vertfall,kanskje verre men det kan bare vere innbildning det da.. Håper noen kan komme med erfaringer,forklaringer,råd og forhåpentligvis en løsning på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berit Skrevet Mars 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2008 Hei. Ser du har problem med treg giring. Har jobbet med vito før, ganske sikker på at det er gir-wirer som det er tregheter i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bskjelin Skrevet Juli 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2008 Hei! Jeg skal skifte girolje i vito'n min, men finner ikke på fyllingstappen. Noen ide om hvor den kan være? Jeg har en 2,3 TD 98 mod. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen_J Skrevet Juli 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2008 har samme problemet med treg giring og at jeg må ta i veldig for å gire noen ganger. Har en 108 CDI. Disse gir wirene du snakket om, hvor er det man finner de? Har 0 erfaring med så nye biler. Siter 2000 Vito 108 CDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard 71 Skrevet Januar 15, 2010 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2010 Det er slitasje på en "tapp" fremme i motorom så det blir stor dødgang, derfor umulig å få i revers og vanskelig i 1 og 2 gir. ikke feil med girkasse eller wire men jeg lurer på om dere må kjøpe et helt sett med wire å det hele.. går godt ant å fikse, om du er en pellementmaker:m'm::m'm: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg