rikard89 Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Kjøpte en audi s2 som var vraka for ei stund siden. Har bygget den opp igjen, og nå skal jeg få bakhjulstrekk på den. Har snakket med mange lærere på vg2 kjøretøy omkring på skoler, og de sier at siden det er viskosekobling på audi quattro, så skal det ikke være noe problem å fjerne fremre drivaksler? Hvis jeg fjerner drivakslene foran, så må vel stort sett alt av akslinger osv byttes bak? Skal prøve meg på litt drifting med bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Kjøpte en audi s2 som var vraka for ei stund siden. Har bygget den opp igjen, og nå skal jeg få bakhjulstrekk på den. Har snakket med mange lærere på vg2 kjøretøy omkring på skoler, og de sier at siden det er viskosekobling på audi quattro, så skal det ikke være noe problem å fjerne fremre drivaksler? Hvis jeg fjerner drivakslene foran, så må vel stort sett alt av akslinger osv byttes bak? Skal prøve meg på litt drifting med bilen. Først må du slutte å høre på folk som tror de kan hehe.. S2 har Quattro med Torsen senter diff, å mekanisk låsbar bakre diff.. Plukker du av aksler foran, så kommer det ikke til å fungere.. Eneste måte å få det til på, er å sveise 100% diff sperre i kassa før du kobler av front akslingene.. Problemet er at girkassa ikke liker det så godt.. Mulig det holder en stund, men ikke evig. Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rikard89 Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Med andre ord, det er ikke noe vits i å gjøre det? Tåler kassa mange hk før den evt ryker? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rioi Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 flere som har kjørt med sveist torsendiff. funker som fjell det.. Vil tro du kan dra ut en 500 hk uten å få store problemer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg