b3g1nn3r Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 Hei Jeg er temmelig grønn på det meste som har med bil å gjøre, men som med mye annet så hadde det vært moro og kunnet mer :-) Fra EU-kontrollen så har jeg fått en 2'er på en slitt bærekule. Så da tenkte jeg at man kanskje skulle, sammen med et par kompiser som ikke akkurat heller er særlig dyktige mekanikere, prøve å gjøre dette selv. Bilen min er en 88-model Golf. Så, er det noen som har noen gode tips eller rett og slett en oppskrift for hvordan jeg kan få byttet bærekulen fremme til venstre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Februar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2008 jekk opp hjulet på den aktuelle siden, demonter hjulet. skru ut bolten som fester kula til spindelen/navet. bank et skrujærn eller lignende i sporet der kula er for å utvide denne litt, lettere å ta ut kula. Ta et spett eller lignende og sett den på bærebrua for å nappe ut bærekula fra spindelen. 3 skruer 8mm på undersida av bærebroa holder på plass kula, ligger en plate på øversida av bærebrua som disse skruene er festet i, skru ut. Monter ny kule og sett sammen igjen. Gjort på 5min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
b3g1nn3r Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 Tipper jeg bruker nååååget mer enn 5 minutter, men jeg skal se om jeg ikke kan klare dette :-) Takker så meget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slemmus Skrevet Mars 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2008 Gjelder dette Corrado'n også, siden det er VW begge to? Jeg veit folk hater at individer som drar opp gamle poster, men de samme blir irreterte over att man starter nye topicer av emner man veit er blitt spurt om før. Valgte å dra opp denne... :blah: Siter VW Corrado 2.0 16v CorradoClubNorwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Drinkmix Skrevet Mars 29, 2008 Rapporter Share Skrevet Mars 29, 2008 Vi er vel alle glade i gode gamle poster:D Funker omtrent på samme måte. Kjør på:pimp men merk, eldre VW kan ha klinket fast bærekule i bærebroa. Da må du ut med hele bærebroa (2 skruer xtra). Ta frem vinkelsliper, kapp stjernespor i naglene så meisler du bort hodene, evnt presser ut naglene. Litt mer arbeid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet April 9, 2008 Rapporter Share Skrevet April 9, 2008 hey, Kan noen legge ut et bilde om ringe ut / merke selve bærekula, sånn at jeg ser hvordan den er. Er som mange andre her, litt ny på området, og det hadde vært til hjelp. på forhånd takk=D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg