Gå til innhold

Vaskemiddel til komfyr og sigarettholder

Ranger emnet


Phantom

Anbefalte innlegg

Okei, har to spm her som jeg håper noen kan hjelpe med

 

Nr1, noen som har tips til hvordan man lettest vasker vekk uff og skitt fra platetopper på komfyren ? Ikke "gammeltypen" men den nyere typen.

 

Nr2, har veldig lyst på en sigarettholder, den typen med lokk som sprer ut sigarettene når man løfter lokket sånn at de står "ut" på hver sin holder som ett pinnsvin.. Er sikkert desginet på 50 tallet elns. Noen som vet hvordan man finner en slik ?

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på kjæramikktoppen på komfyren bruker du ei skrape du får kjøpt hos stort sett alle elvare butikker. eller så kan du kjøpe et løst barber blad, blir ike riper å du får bort all fastbrent driit :)

AUDI A4 1.8T STV 1998 MOD

X Mitsubishi L200 instyle 2.5di-d 2007

X Passat 130 tdi 2003

X Polo color consept 1.6 (nos)1996

X Golf 2.8 vr6 1993 X Audi a4 1.8T 1998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke induksjonskomfyr vel?

Isåfall er det kun spesial-greier man skal bruke, hvis ikke blir den fort ødelagt

 

 

Det har ingenting å si. Induksjonskomfyr fungerer ved at det er megnetsensorer nede i plata som registrerer om det står en Induksjonskjele der. Disse komfyrene har fortsatt en kjeramikkplate på toppen som er dønn lik den som er på en vanlig platekomfyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting å si. Induksjonskomfyr fungerer ved at det er megnetsensorer nede i plata som registrerer om det står en Induksjonskjele der. Disse komfyrene har fortsatt en kjeramikkplate på toppen som er dønn lik den som er på en vanlig platekomfyr.

 

Eller bare en vanlig stål kjele/panne om du vil :) pirke pirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare en vanlig stål kjele/panne om du vil :) pirke pirke

 

Nei desverre.

 

Induksjon fungerer slik at det ligger en magnetsensor nede i plata som registrerer om det står en kjele eller panne på plata. Dette er dog avhengig om du har induksjonskjeler og panner. Med en gang du tar av disse fra plata slår varmen seg av. Med vanlige stålkaseroller vil ikke en induskjonstopp slå seg på da den ikke får signal om at det står noe der.

 

Jeg er ikke ekspert i dette, men dette er forklaringen på systemet når jeg kjøpte dette på Expert. Vedkommende jeg snakket med hadde jobbet i bransjen i 20 år, så tviler ikke på om det var riktig.

 

 

Men tilbake til topic, sleng opp et bilde av detta askebegeret a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei desverre.

 

Induksjon fungerer slik at det ligger en magnetsensor nede i plata som registrerer om det står en kjele eller panne på plata. Dette er dog avhengig om du har induksjonskjeler og panner. Med en gang du tar av disse fra plata slår varmen seg av. Med vanlige stålkaseroller vil ikke en induskjonstopp slå seg på da den ikke får signal om at det står noe der.

 

Jeg er ikke ekspert i dette, men dette er forklaringen på systemet når jeg kjøpte dette på Expert. Vedkommende jeg snakket med hadde jobbet i bransjen i 20 år, så tviler ikke på om det var riktig.

 

 

Men tilbake til topic, sleng opp et bilde av detta askebegeret a.

 

 

 

Å nei du... dette går på alt av metall en magnet fester seg på bare overflaten på metallet er stort nok. Der ligger en Induktiv føler i ovenen den reagerer på alt av magnetsik metall.

Rustfrie panner funker IKKE, Alu panner funker IKKE.

Indusering er ett veldig enkelt prinsipp der en spole setter opp ett felt å induserer en liten spenning i metallet (pannen) å denne blir varm pga at det er en "kortsluttning" i pannen.

 

Om det finnes ovner som du må ha spesielle panner på så er det produsenten som er kuk å vil tjene mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. dere gutta diskuterer vasketing. trodde d var bilforum, ikke kjærringforum..:p
Jepp. Vi må jo finne ut hvordan vi skal vaske opp etter at kvinnfolka har rota til og svidd fast hele kjøkkenet fordi de ikke lenger har vett på å lære seg å lage mat.. ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår