Cabgrab Skrevet Februar 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 Hei. Fikk feilkoder 12-22-55 (Chrysler, Plymouth, and Dodge computer fault codes) 22* Coolant sensor signal out of range - May have been disconnected to set timing Noen som har noen ideer til hva som kan være galt her? Forstod det slik, ifølge Chilton-boken, at coolant sensoren stod for å vise temperaturen på kjølevannet(?). Noe den gjør utmerket godt. Motoren går ujevnt og ofte over 2000rpm på tomgang. Samt at den mister mye kraft slik at det ikke går an å "bremse på girene" om dere skjønner. Denne feilen kommer og går. Noen ideer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 En ting til jeg lurer på; Skal plukke deler fra en annen bil i løpet av uka. Lurer på hva jeg egentlig trenger for å bygge om til det beryktede "automat innsuget" som skal være større og gi mer effekt. Har noen et bilde av hva jeg trenger? Passer radiatoren fra automatgir versjonen over? Andre deler jeg bør plukke når jeg er i gang? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quattro10v Skrevet Februar 28, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 har du prøvd og slette feilkodene? I releboksen på førersiden i motorrommet sitter det en 20A bensinpumpesikring. Ta ut denne i ca 45sekunder og feilene forsvinner. Se hvordan bilen oppfører seg etter dette. Hvis feilen fortsatt er der, sjekk denne linken: Neon Sensor and Part Locations her ser du hvor coolant temp sensor sitter. Da blir vel alternativet og bytte den ut, og slette kodene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Februar 28, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2008 har du prøvd og slette feilkodene? I releboksen på førersiden i motorrommet sitter det en 20A bensinpumpesikring. Ta ut denne i ca 45sekunder og feilene forsvinner. Se hvordan bilen oppfører seg etter dette. Hvis feilen fortsatt er der, sjekk denne linken: Neon Sensor and Part Locations her ser du hvor coolant temp sensor sitter. Da blir vel alternativet og bytte den ut, og slette kodene. Takker så meget. Skal sjekke dette etter jobb i morgen så håper jeg det er det som er problemet. ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cabgrab Skrevet Juni 26, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2008 Fikk for noen dager siden nye feilkoder. 21 og 27. #21 Oxygen sensor signal doesn't change (stays at 4.3-4.5V). Probably bad oxygen sensor #27 Injector circuit isn't switching when it's told to (TBI) OR (MPI) injector circuit #1 not switching right OR (turbo) injector circuit #2 not switching right OR (all 1990-) injector output driver not responding - check computer, connections #21. Byttet oksygen sensoren for under et år siden. Er det da sannsynlig at denne har tatt kvelden igjen? #27. Kan denne komme av den andre, evt omvendt? Hjelp noen! :confused: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hower Skrevet Juli 24, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2008 har du sjekket om det ikke er bensin pumpa? iallefall det med fjusk og kraft problem, har akkurat hatt det samme og var det bensin pumpa som var gåen Siter Neon '95 LE har ikke peiling på bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 En ting til jeg lurer på;Skal plukke deler fra en annen bil i løpet av uka. Lurer på hva jeg egentlig trenger for å bygge om til det beryktede "automat innsuget" som skal være større og gi mer effekt. Har noen et bilde av hva jeg trenger? Passer radiatoren fra automatgir versjonen over? Andre deler jeg bør plukke når jeg er i gang? Det du snakker om er vel ikke innsuget men spjeldhuset. Som er 52mm på automat og 49mm på manuelle neon. Noen merkbar effektøkning vil du ikke få, men hvis du bytter til 52mm tb og monterer Konfilter, vil du merke det veldig godt på gassrespons, samt at lyden når man akser er helt syk :D Ganske enkelt å gjøre det, skru av den som står på og monter den nye, verre er det ikke. Sett at du vet hva et spjeldhus er da. Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rxsju Skrevet Juli 25, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 25, 2008 Kjøpte 55mm på ebay hos denne karen: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1995-99-Neon-2-0-L-55mm-Throttle-Body_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem110273729796QQitemZ110273729796 Siter 95 Chrysler Neon cup 98 Mercedes C200 83 Volvo 242 Rallycross 68 Volvo B57 Racingbuss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janp87 Skrevet Juli 26, 2008 Rapporter Share Skrevet Juli 26, 2008 Var noen på Neons.org. Som hadde brukt en matematisk formel for å finne ut hva som var best for en 2.0 neon motor, og da kom de jaggumeg fram til 55mm, så den er ikke dum nei. Siter http://www.bilforumet.no/prosjektforum/194922-janp87-chrysler-neon-amerikansk-plastrakett.html#post2173508 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg