Gå til innhold

A4 1.8TQ Lader 0.4Kg Med Resirk ventil!? Noen forslag?

Ranger emnet


Drunken_M

Anbefalte innlegg

Hei, jeg byttet fra BOV til resirk ventil på bilen min her om dagen, for å ikke ødelegge motoren. Men etter jeg bytta til resirk ventil lader den bare 0.4Kg maks. Før med BOV ladet den 1.1Kg på maks. Hva kan være galt da? Finner ikke noe lekasje noe sted. Noen som vet noe om det?

 

Takk

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er chippet, norsk bildelsenter chip tror jeg. Ladet 1.1KG før med TurboXs dump. Men den er jo ikke sund for bilen fant jeg ut. Men kan den resirk ventilen være så slakk at den slepper alt trykk over 0.4Kg? At jeg må stramme fjæra f.eks?

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du =)

Anbefaler deg å gå over slanger og koblinger!

Lønner seg å smøre resirk GODT. Med noe som er vennlig mot bilen din. Jeg smurte min med "Jamaica Olje"(Bruker det på verkstedet) Noe som dreper rust og smører helt utrolig godt! Anbefaler det!

Audi A4 Avant S-Line Quattro 1.8T + BMW M3 Chassis

|Peugeot 306 2.0 (Solgt) |WV Golf Avant 1.8 (Solgt) |Audi A4 B5 1.8T (Solgt) |BMW E36 1.8 (Solgt) |Audi 80 cc (Solgt)|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått mellom alle slanger og koblinger, skrudd godt til med slangeklemmer. Ventilen var smørt inn med noe fett når jeg fikk den. Merka den var veldig lett å dytta opp i forhold til dumpen som sto på. Så kan være at sylinderen slepper opp for fort?

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke nå hvertfall, men brukt en gummislang fra insuget til ventilen da, den tynne vakumslangen på toppen av ventilen. Den slangen er skikkelig ræva, men er det vakum der når trykket øker? Så kanskje den slangen kollapser å trekker seg sammen? Har det heltatt noe å si?

97" Audi A4 1.8TQ, 500HK Prosjekt

*91" Audi S2 MTM Chipped, *97" Audi A4 1.8TQ, *91" Audi 80 Quattro, *97" Skoda Octavia TDi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår