DiNGo Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Syns det virker som om flere og flere sier forskjellig om hva man har lov å kjøre. Har så vidt begynnt på klasse C (uten henger), for jeg vil starte som yrkesjåfør. Noe jeg har sett en plass er at man må ta lappen på alle klassene for å kjøre alt. Men får man ikke lov å kjøre C1 hvis man tar C ? Har jo planer om å kjøpe lett-lastebil pickup, og det hadde vært veldig dumt om jeg tar tung lastebil lappen og ikke har lov til å kjøre en ganske mye lettere "lastebil". En annen ting er det med hengere. Hvis jeg tar tung lastebil, og har lyst til å kjøre lett lastebil pickup med henger som veier mer en 750 kg, så må jeg tar hele C1E førerkortet for å få lov til det da? Virker ganske bortkasta.. Vil jo ha muligheten til å trekke det som pickupen er godkjent for i vognkortet... noe som er meget mye på en Chevrolet Silverado :) Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
optus Skrevet Februar 22, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2008 Du har lov og kjøre C1 med klasse C, og du må ha C1E, eller CE vis du skal kjøre lett lastebil med hengervekt over 750kg. Siter ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Juristen Skrevet Februar 23, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2008 Les og lær: <dato>FOR-2004-01-19-298</dato> Forskrift om førerkort m.m. Siter Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg