Gå til innhold

Montering av 19T turbo på b230ft m original garret t25 turbo.

Ranger emnet

Naila

Anbefalte innlegg

Det jeg lurer på er om noen har montert 19t i ft-motor med orginal garret t25 turbo?

Isåfall, hvilke modifikasjoner kreves mtp vann/olje inn og ut på turboen?

På ft med mitsu 13c turbo originalt er det vell bolt on med slanger og rør, men iflg en svenske jeg pratet med er det ikke likt på garret t25 original turboen...

Hva må evt gjøres av modifikasjoner, må jeg legge ny slange og lage nye tur/retur til oljetilførselen?

Er det da enklest å lage nye rør og koblinger selv, eller kan jeg da bruke de originale røra som er på 13c turboen?

Håper på kloke svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er NPT(?) gjenger på Garrett og metriske på Mitsubishi.

Er M12x1.25 hvis jeg ikke husker feil, du trenger 3 stk med banjo M12x1.25 (vann inn og ut, olje inn) og en liten flens til retur (fåes billig fra KL-racing som du kan sveise en rørstuss på)

Får laga deg slanger på TESS o.l. sjapper, koster nok noen kronasjer men, husk å finne ut helt hva du trenger av koblingstype i slangen (svivel, 90 grader osv) før du får dem klemt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/8 npt på olje inn på garett turboer, M14x1,5 mener jeg på mitsu. Er andre flenser på oljeretur også, samt at T3 turboen jeg hadde på min hadde sykt store banjoer på vannkjølinga.

Tror kanskje rør fra std FT kan funke.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1/8 npt på olje inn på garett turboer, M14x1,5 mener jeg på mitsu. Er andre flenser på oljeretur også, samt at T3 turboen jeg hadde på min hadde sykt store banjoer på vannkjølinga.

Tror kanskje rør fra std FT kan funke.

Jepp man skulle tro det, mtp at 19t er bolt on på ft som originalt har 13c iflg det jeg har fått opplyst.

Vedkommende jeg evt skal handle turbo hos, bygger ferdig tilpassa turboen, bolt on på grenrør og vann / olje tur. fra m14-m12 gjenger.

Mens det eneste jeg må fikse selv er oljeretur røret. Da bør det jo i teorien være så enkelt som å handle et mitsu 13c retur rør ?

Kjøpte nytt retur garret t25 oljerør på volvo, betalte rundt 500kr tror jeg. Så det kan ikke være all værden for et mitsu 13c rør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wg'n min var litt mongo, så jeg plasserte den på et litt rart sted på turbo'n, noe som førte til at orginalt vannrør (retur) ikke passa.

Dro på industrisenteret og kjøpte en banjokobling med bare en rett stuss på 3cm (sånn same opplegget som skjøtestykker på spylerdysene osv)

Passa rett på, 0 problem.

Trur det var 60kr for den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wg'n min var litt mongo, så jeg plasserte den på et litt rart sted på turbo'n, noe som førte til at orginalt vannrør (retur) ikke passa.

Dro på industrisenteret og kjøpte en banjokobling med bare en rett stuss på 3cm (sånn same opplegget som skjøtestykker på spylerdysene osv)

Passa rett på, 0 problem.

Trur det var 60kr for den :)

ok, ikke værre altså.

Men da er det jo i all hovedsak ikke store problemt å få modda det til å passe da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel over 1000 lappen for retur rør på Volvo..

Går an å bruke alle fra 13c ja. Må sikkert varme det ene vannrøret og bøye det litt om du skal bruke original wastegaten.

Jepp, får se hva jeg velger å gjøre. Er ivertfall en smal sak det, da jeg får resten modda ferdig fra han jeg kjøper det av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider