volvo nissen Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 hallo. jeg har akkurat skaffet meg en saab 900 2L turbo. først og fremst så lurer jeg på hvordan motor og gir olje dere anbefaler å ha på bilen? og som regel når den er kald så går den bare på 3 sylindere rett etter start og fram til det kommer litt varme i motoren. noen som vet hva dette kan være for noe? når den er varm så går den rent og pent. tusen takk for svar! :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wolwerix Skrevet Februar 18, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 18, 2008 Jeg hadde også det problemet med at den startet på 3 og etter ett par sekunder kom den 4. sylindern. Hadde dyserens på tanken og bytta plugger, ble mye bedre da. Siter VW Passat TDI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo nissen Skrevet Februar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Jeg hadde også det problemet med at den startet på 3 og etter ett par sekunder kom den 4. sylindern. Hadde dyserens på tanken og bytta plugger, ble mye bedre da. ok takker! da skal jeg prøve ut det.. ;) noen andre forslag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab96 Skrevet Februar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2008 Olje er det VELDIG mange forskjellige meniger om, men mange sier at man ikke skal bruker syntetisk olje på en eldre motor. Girolje burde du bruke saab sin egen, de sa tidligere at man kunne bruke mineralsk motorolje, men har gått bort fra det igjen. Siter '75 Saab 96 v4 Rallybil '80 Saab 96 V4 Jubileum '88 Saab 900 Aero '90 Saab 900 Aero '96 Saab 9000 Aero Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo nissen Skrevet Februar 24, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 24, 2008 ingen som har et olje tips å komme med? :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg