hyllish Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Hei Har en russebil, Ford transit. 92 mod. Det er endel dødgang på rattet, altså, rattet går litt rundt,uten at hjulene følger med. Er dette vanskelig og fikse? eller må det leveres til verksted? isåfall, hvordan gjør man det? hyllish- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Skal være en mutter på styresnekka, stram den hvis jeg husker riktig da kan du løse problemet ditt. Men mest sannsynlig så må dere bytte selve styresnekka. Dra på skrapen, får lett en styresnekke til 500-750kr. ;) Siter Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 kan jo også være slitte foringer i styrestag og lignendes. Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fast_740 Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Er nok som Dammed sier... Har problemer med det på 144`n min også. Der skal jeg bytte snekka! Jeg har prøvd å stramme, men rattet blei mye tyngere... Litt mindre dødgang også. Siter Biler nå: 1990 740(FK,940 etc) 1973 144(bruksvogn) 1987 740 (bruksvogn) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slitenvolvo Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Nå er jeg langt i fra noen mekaniker, men kan man justere snekka på en bil med servo? Holder en knapp på foringer/endeledd jeg da. Siter - Rust never sleeps. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Potato Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 er som regel en justeringsmutter ja, men pass på å ikke stramme for mye, da kan det låse seg ved mye rattutslag Siter For å bli gammel og vis, må man være ung og dum først! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Februar 14, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2008 Nå er jeg langt i fra noen mekaniker, men kan man justere snekka på en bil med servo? Jepp det kan man, må bare huske at motoren må gå når en sjekker etter dødgang Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-ugla- Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Har hørt at du som privat person ikkje har lov og stramme styresnekka. pga at det er en så vital del av styringa. Siter X Vw santana cl 84 X Opel omega 2,5 95 Borgward isabella 1960 Total restaurering Opel Omega 2.5manuell cd 95 Peugeot 406 svti 99 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Go-carter Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Trur du kan skru akkurat der det passer deg :) Siter 928 FL-612 7/CBR1100XX Serie 3 City 2+2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonax Skrevet Februar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 Trur du kan skru akkurat der det passer deg :) Bortsett fra på andres bremser=P Men ontopic, er det styresnekke så er det justeringsmutter, en låsemutter og en torx antakeligvis. Du strammer 1/4 omdr. til det blir bra. Hvis det ikke hjelper er styresnekka utslitt og må byttes. Og strammer du for mye øker du slitasjen drastisk. Bare akkurat så rattet blir spot on. Skal heller ikke bli tyngre å ratte enn akkurat rett før max utslag, bare der det skal bli tyngre... Siter Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hyllish Skrevet Februar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 15, 2008 alright, takk for gode svar! Får prøve og demontere og se litt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg