Gå til innhold

Hvilken side = Bensinlokk ?

Ranger emnet


tjorven

Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Stemmer ikke på f.eks. Honda Civic heller. En grei huskeregel, er derimot at bensinlokkets plassering avhenger av bilens produksjonsland. Er bilen opprinnelig venstrestyrt, er bensinlokket på høyre. Er bilen opprinnelig høyrestyrt (japanske biler f.eks.) er bensinlokket på venstre ;)

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott huskeregel.. La meg oppsummere med noen eksempler.

 

Biler som opprinnelig er venstrestyrte (slik vi har i norge), har lokket på høyre side.

 

1988 buick century - lokket på venstre side

1996 stratus - lokket på venstre side

1988 volvo 740 - lokket på venstre side

 

Ingen av disse er vel egentlig påtenkt som høyrestyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott huskeregel.. La meg oppsummere med noen eksempler.

 

Nei, det er vel ingen fasit, snarere en pekepinn. Men du finner veldig mange eksempler som underbygger min påstand og..

 

 

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en flott huskeregel.. La meg oppsummere med noen eksempler.

 

Biler som opprinnelig er venstrestyrte (slik vi har i norge), har lokket på høyre side.

Tull, tanklokket er der det høvde for bildesigneren å ha det, enkelt å greit. Kommer ann på tankens utforming, plassering i forhold til blant annet eksosanlegg og innredning i bagasje/varerom

 

1988 buick century - lokket på venstre side

1996 stratus - lokket på venstre side

1988 volvo 740 - lokket på venstre side

Ingen av disse er vel egentlig påtenkt som høyrestyrt?

 

Volvo 240 - lokket på høyre side.

Toyota Hiace (Alle) - lokket på venstre side

Toyota carinaII - lokket på venstre side

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår