Gå til innhold

Topp-pakningshavari?

Ranger emnet


high octane

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en BMW 523ia som har tendenser til å gå varm i hytt og pine.

Noen ganger er det hinsides med luft i kjølesystemet andre ganger er det rett og slett ikke vann i kjølesystemet.

Lufta ser rett og slett ikke ut til å bli helt borte.

 

Det er ikke olje i vannet og oljen på motorn ser fin ut.

 

Det er en M52-motor det er snakk om.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en BMW 523ia som har tendenser til å gå varm i hytt og pine.

Noen ganger er det hinsides med luft i kjølesystemet andre ganger er det rett og slett ikke vann i kjølesystemet.

Lufta ser rett og slett ikke ut til å bli helt borte.

 

Det er ikke olje i vannet og oljen på motorn ser fin ut.

 

Det er en M52-motor det er snakk om.

 

Sjekk ekspansjonstanken ved siden av radiatoren,de har en tendens til å sprekke opp i små,tynne sprekker...

Kjøleanlegget på E39 er kjent for å ha sine bugs,men om man skifter ut gamle slitedeler og følger med på væskenivået skal det gå strålende. Min har kokt hardt 2 ganger,på grunn av en lærling på jobben som herpa lufteskruen min... 2.gangen det skjedde måtte jeg ha ny radiator,ekspansjonstanken revna...

Men etter skift av alt sånt,går den som en drøm igjen

Vær veldig forsiktig med å la den gå opp på rødt/koke. Toppen tåler svært lite av det.

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fixa.

Sprekke på undersida av termostathuset. 159NOK på GS-bildeler:)

 

Gratulerer! Da har du fått med deg en av de andre små morsomhetene rundt kjøleanlegget på E39.. (gjelder forøvrig ganske mange av BMW's motorer) Termostathuset blir "sprøtt" av tretthet, og slår sprekker.

 

Har du byttet mange sånne komponenter nå? Hvor langt har bilen gått?

Bayer til folket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår