Colli Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Jess, etter maaange uker uten problemer fikk jeg et problem i dag. På vei hjem dauet plutselig bilen da jeg skulle gi gass. Sånn som kan skje tenkte jeg. Så får jeg fyr på den, gir gass og det blåser en helvetes flamme ut bak med et smell. Selvfølgelig skjedde dette foran et proppa busstopp, så oppmerksomheten var jo ikke noe å si på! :P Så noen km senere i 80-90km/t så begynner den å fuske, og tenningen er helt borte. Så kommer den igjen etter noen sekunder. Sjekket feilkode på 6`ern da jeg kom hjem. 2-1-4, er visst svinghjulsgiveren. Kan hele driten være dårlig eller bare kontakten som er dårlig? Hva annet kan det være? Regner med svinghjulet mitt er helt siden den går helt fint ellers! :P Kan ikke være noe på coilen, pluggledninger, fordelerlokk, rotor? Hadde jeg fått opp samme feilkode da også? Skal sies at jeg kjørte en stund med virkelig fet blanding, så at pluggene er litt sotet tviler jeg ikke på. Likevel, det har gått helt fint til i dag, og jeg tror ikke jeg hadde mistet ALL tenning da. Takknemlig for svar. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Februar 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2008 Sjekka at det ikke bare er dårlig kontakt i pluggen til svinghjulsgiveren? Hatt det problemet selv ihvertfall.. Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 typisk at det er dårlig kontakt i dem da, kjøp ny:thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Tror jeg fant feilen, var en bit av isolasjonen som var skrapt av coilkabelen min. Så gnisten har sikkert funnet en snarvei om karosseriet mitt. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 hehe, det blir det ikke mye gøy av ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Februar 12, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 Tror jeg fant feilen, var en bit av isolasjonen som var skrapt av coilkabelen min. Så gnisten har sikkert funnet en snarvei om karosseriet mitt. :) Hvilken motor har du? Var det dét som var feilen? Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Februar 12, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2008 B230fk... Har kjørt den 20 mil etter jeg byttet kabel, har ikke skjedd etter det. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torak Skrevet Februar 13, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 13, 2008 Da må jeg ta en titt på min jeg også. Takk for svar :) Siter Sommerbil: E30 M-Tech 2 Bruksbil: S4 2.7 Biturbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg