Gå til innhold

Klønete sjåfører koster skjorta

Ranger emnet

Juristen

Anbefalte innlegg

hmmm..

hva har egentlig samer med denne artikkelen å gjøre?

Overhodet ingenting, men når man siterer noen (i dette tilfellet Atle Antonsen) er det ikke uvanlig å fortelle hvor sitatet er hentet fra. Min oppfordring om å hente tilfart og sykle vannrett inn i helvete gjaldt for øvrig dem som kjører idiot og kræsjer i parkerte biler, ikke samer eller andre minoritetsgrupper.

Hvor trangsynt og hårsår er det egentlig mulig å bli? :D For øvrig var det et OT-spørsmål som du mer enn gjerne kunne tatt på PM, istedenfor å forsøple tråden med totalt irrelevant fjas...

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slo meg og. Må vi nødt til å dra minoritetsgrupper som allerede er utsatt inn i situasjoner de ikke har noe med å gjøre?

Buhu, cry your heart out. Jeg kan godt dra inn negere, pakistanere, kinesere, inuitter, indianere, folk med rødt hår og fregner, homofile, nekrofile, pedofile, transseksuelle og damer med skjegg, hvis det får deg til å føle deg bedre?! ;) Makan til sutring over totalt irrelevant svada har jeg ikke sett på lenge.

Se for øvrig mitt svar til vwgolf1, så får du forklaring på spørsmålet ditt.

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

buhu:usa:

Hvem er vel mest hårsår :p

Lurer ennå på hva Atle Antonsen og samer har med en tråd om parkeringsidioter:scared

Men faen da, har du tungt for det eller? I dette innlegget til Atle Antonsen, som var rettet mot samer, sa han "Du vil ikke være så vennlig å hente tilfart og sykle vannrett inn i helvete?".

Jeg ønsker å komme med den samme oppfordringen til dem som kræsjer i parkerte biler, og således indirekte påfører meg høyere forsikringspremie.

Det er nå andre gang jeg forklarer i klartekst spesifikt for deg nøyaktig hva jeg mente å si, siden du åpenbart ikke klarte å lese det ut av mitt opprinnelige innlegg. Er det fortsatt MULIG å misforstå dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget snodig dette, men skjønner ikke linken mellom Atle Antonsen, samer og enkelt individer som kræsjer i andre sine private eiendeler. Mulig jeg er missing link her:D

Bruker du kraftige medisiner eller? Ok, la meg forklare det en gang til.

Atle Antonsen (en temmelig kjent norsk komiker) har lest opp et leserinnlegg om samer. Jeg vet ikke om han har skrevet det selv eller om han har fått det tilsendt. I dette innlegget harselleres og ironiseres det over samer og ulike ting tilknyttet dem. I løpet av dette innlegget sier Antonsen "Du vil ikke være så vennlig å hente tilfart og sykle vannrett inn i helvete?". Dette må sies å være en pen og stueren måte å be folk om å dra til helvete på.

Jeg ønsket å sitere Antonsen, for å understreke min generelle holdning til dem som kjører på parkerte biler, og således indirekte påfører meg høyere forsikringspremie.

For å oppsummere: Jeg irriterer meg over høye forsikringssummer, og videre i dette tilfellet over dem som da kjører på parkerte biler og på den måten skrur opp forsikringsprisene. Jeg ønsket, og ønsker fortsatt, faktisk å be disse individene om å dra til helvete. For å illustrere dette med en humoristisk snert, siterte jeg Atle Antonsen. Det faktum at sitatet er hentet fra et leserinnlegg om samer, er helt tilfeldig, likegyldig og irrelevant.

SKJØNNER DU DET NÅ? Hvis ikke må du si fra, for da kan jeg formidle kontakt med et sted jeg har hørt om, hvor det visstnok jobber mange snille og hjelpsomme mennesker med hvite frakker...:)

EDIT: Leserinnlegget er visstnok fra en nordnorsk avis. Det ble lest opp på programmet "Kommisjonen" på Kanal24. Det ble for øvrig kåret til Årets humorinnslag på radio på prisfesten "Prix Radio" under Radiodager i 2005. Man kan se (høre) det her:

Enjoy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår