Gå til innhold

Første bil is200

Ranger emnet


Gunda

Anbefalte innlegg

IS'en har strengt tatt ikke gode egenskaper på vinterføre, men du kommer deg frem med litt tålmodighet.

 

På vinterføre anbefaler jeg deg å ha på trc og ha av snow på motorvei, rette strekninger eller når du kjører "i fartsgrensa". Dersom du sliter med å komme deg frem bør du ha av trc, og ha på snow, men i noen tilfeller vil du merke at det vil hjelpe deg å ha av snow fordi du lettere kjenner hvor mye gass du gir.

 

Men nyt bilen! Det er en tvers gjennom herlig bil, og det er jo litt artig å se at noen velger en slik som førstebil. På vinterføre kan du ha det VELDIG gøy, så have fun! :D

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha for hjelpen, det blir nok en vanesak å kjøre den på vinteren. men det er greit å vite hvordan det kan gjøres på best mulig måte.

jeg synes også det er gøy å ha en IS som første bil, gleder meg helt vilt til jeg skal hente den i oslo på torsdag:)

men hva betaler dere i forskikring? nå har jeg kjøpt delkasko som koster meg ca. 15K i året, skulle jeg hat kasko ville det blitt ca 40K. dette kommer jo av at jeg ikke har hatt forskikring før...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 10800 kr i året med full kasko og leiebil. Det er med lave 50% bonus (jeg er 25 år). Noe sier meg at du burde klare å få en bedre pris enn det du har blir tilbudt hos et annet forsikringsselskap, men dersom du er under 23\25 år kan det jo være en årsak i tillegg til at du har lav bonus. Med 30% bonus betalte jeg vel 13950 i året eller noe sånt, såvidt jeg husker.

 

Bilen er jo uansett ikke rødmerka, så jeg syntes 40k var drøyt. Få et tilbud av så mange forsikringsselskap du klarer, og ikke vær lojal mot et forsikringsselskap dersom de er veldig dyre! Det har ingen hensikt.

 

Jeg overtok min på Oslo S av en importør etter at den var blitt hentet i Sveits, så jeg skjønner hva du mener med å glede deg. Jeg måtte i tillegg fly rundt i Oslo og vente i mange timer før han kom med bilen, og det var helt for jævlig. Tortur er en fin beskrivelse på den dagen.

 

Det var forresten elendig føre da jeg fikk den, og du må være klar over at den er veldig glad i å slenge ut ræva, så ta deg god tid til å bli kjent med den, ellers kan gleden bli kortvarig. Der fikk du en liten moralprekenen til slutt :P

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er annonsen:

Lexus Oslo - 1999 Lexus IS IS 200 Sport aut.

 

, her ligger det også bilder... har ikke fåt tatt noen selv enda.

 

prisen på forskikring kommer av at jeg er 18 og har 20% bonus. og den forskikringa jeg har kjøpt (delkasko) var billigst gjennom banken min dnbnor, fikk også rabatter der siden jeg er saga kunde. men så lenge jeg ikke bruker forskikringen så får jeg bygd opp bonus og kan da kjøpe meg full kasko uten å føle meg svidlet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ingen spessielle planer enda, målet er å holde den støken og ikke bulke for mye:p. kanskje det blir noen nye felger på sommerhjula, har ikke sett sommer felgene enda men de er nok orginale. men får se etterhvert hva jeg gjør kanskje coilovers og stabbstag. den er jo ganske pen utvendig synes jeg, utenom at den er litt høy men det er jo også praktisk. forslag til billige og enkle ting som burde gjøres tar jeg gjerne imot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har coilovers og tårnstag. Dette er to oppgraderinger som gjør veldig mye med kjøreegenskapene, og som er forholdsvis billig. Det er latterlig moro å drive med litt gripkjøring på våren/sommeren nå :)

 

Stikk innom ts-ogn.no. Der får du nok en del tips og idéer!

- '11 Lexus CT 200h
- '99 Lexus IS220 Sport[sOLGT]
- '99 Lexus IS200 Sport[sOLGT]
- '84 Toyota Corolla [Kondemnert]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel...synes bilen var helt grei på vinterføre jeg...aldri noen problem...første jeg gjorde bestandig da jeg startet opp var å slå av trc...sånt kjører jeg aldri med! så lenge man har feeling med en bil er det best å kjøre uten! folk som er redd er farlige... :)

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er bilen henta, er veldig fornøyd så langt kjørt litt i dag og bilen er bedre en sjåføren. har litt prpblemer med bakken min hjemme fordi det er glatt men skal kjøpe noen sand sekker til å ha baki. men trc merker jeg at fungerer, men helt ubruklig synes jeg... hjelper ikke noe særlig når jeg spinner... det var noen fler steinsprut en det jeg så når jeg kjøpte den + en liten skrape i fangeren på hjørnet, men det har ingen betydning. ellers er den helt størken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Først og fremst, gratulerer med en staselig førstebil! :)

 

det skal jeg gjøre. men hvilket forsikringsselskap bruker du?

 

Jeg vet ikke med Lexus, men for ungdom og BMW'er (og de fleste andre ungdomsbiler, har jeg inntrykk av?) kommer Gjensidige ofte

best ut med tanke på pris. På en såpass dyr bil ville jeg ha hatt kasko; i tilfelle uhell skulle skje er det for jævlig å stå med skjegget fullt av postkassen - knust bil uten forsikringsdekning, og kanskje på toppen av det hele lån på bilen.

 

Jeg ville absolutt ha forhørt meg litt mer rundt hos forsikringsselskapene, og "presset" de på pris. :)

[o] '12 BMW 520dAT M-sport

[x] '09 BMW 520dAT M-sport

[x] '07 Mercedes Benz CLS 320 CDI "AMG 63"

[x] '07 BMW 525iA M-Tech

[x] '02 BMW 520iA AC Schnitzer +++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår