grzzlly Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Jeg lurer på om å kjøpe en omega 2,6i, rekkesekser med 150 hk. Noen som kan si noe om denne bilen? Hva man må se etter når man ser på den osv? :) Hvordan er de å kjøre? Bruker de mye bensin? Kom med ris og ros om bilen da :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grzzlly Skrevet Februar 6, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 Den er forresten gått 223000 km Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lexusrider Skrevet Februar 6, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 6, 2008 sjå etter rust du!!!! det er vel det viktigaste.. kanaler, dempertårn foran, golvet bakerst foran baksete, rundt reserevehjulet osv.. ellers kan forstilliga vera slitt og det gjeld aller bevegelige ledd.. hovedforingene foran på bakstillinga.. ellers vanleg slitasje og deler er billige og er lett å skru på.. så er det ikkji mykji rust så kan ein vel kjøpe ein slek bil.. Siter 03 Lexus IS:) 97 Toy Hiace 4wd:) 72 Opel Diplomat V8:):) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_S Skrevet Februar 7, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 7, 2008 http://www.bilforumet.no/omega/189660-kj-p-omega.html Siter Omega 3000 24V Turbo Vivaro 1,9 DTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galaxie Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 Dårlig håndbrekk er også en vanlig feil.skyldes ofte at sporene i bremseskjoldet til pinnene som holder båndene blir slitt. Uling i bakaksel er også vanlig. Rust er nevnt, men vil også nevne hjulbuer dvs bak plastlista. Ruster vel egentlig overalt disse ;-) Ellers må jeg si det er en fin bil å kjøre. God å sitte i. Har kjørt en Omega 30 timer i strekk, så det vet jeg :-) Siter 1961 Ford Galaxie 1939 Ford Delivery ++++++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kongharald Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 reg kjede må vel byttest på rundt 200 000 på 2,6l som på 3.0l eller?? og de ruster under dempertårna må vel ta vekk plasten bak hjulbuene framme for og få sjekka det :boxing Siter Grøftekanten lakk og rally! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_S Skrevet Februar 10, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 10, 2008 reg kjede må vel byttest på rundt 200 000 på 2,6l som på 3.0l eller?? Dette gjelder kun 3,0 24V. 2,6 og 3,0 12V har dobbelt kjede, og det holder leeenge. Har hørt snakk om 500.000 km. Siter Omega 3000 24V Turbo Vivaro 1,9 DTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.