Kennet Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Noen som med sikkerhet kjenner reglene for vannscooter i norge? ANgående bruk og slikt. Kan du ikke reglene, eller luerer på noe angående dette. så dropp å svar. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Regler for bruk av vannscootere - regjeringen.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennet Skrevet Februar 5, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Regler for bruk av vannscootere - regjeringen.no Takk :) Du vet forresten ikke om det finnes en liste på nettet over kommuner som tillater disse? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Nei desverre. Tror du nesten må kontakte den aktuelle kommunen og høre om det er lov. Men det fins sikkert ei liste ett sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennethA Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Jeg fant en fin artikkel her: - Kjør med god samvittighet - Vesterålen Online - VOL.no - nyheter som forteller litt om hvilke krav som stilles til Vannscooter. Som det står: Hvis Scooteren er CE eller C merket er det som å betrakte som en båt og er fullt lovlig å bruke overalt. Uansett om det er håndgass og sykkelstyre. Hvis du har vannscooter så anbefaler jeg deg å kontakte leverandøren for å sjekke om merkingen og dokumentasjon er tilgjengelig. Hvis du skal kjøpe scooter, så kjøp en med slik merking. Da kan du kjøre fritt. Noe godt kommer det ut av vårt medlemskap i EØS. www.Jettrade.no | forsidebilde FINN båt - Norges ledende båtmarked. Søk etter båter, båtmotorer og båtutstyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbotassen Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Alle vannskutere må vel være ce merket for å selges i norge? Siter 2002 Ford Mondeo TDCI 1998 Volvo 940 Turbo - tilsalgs, se kjøp og salg - Internett er for hardbarka rødtopper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DJ-timoty Skrevet August 15, 2010 Rapporter Share Skrevet August 15, 2010 beklager at jeg drar opp en 2 år gammel tråd, men når jeg søkte på google var dette en av di øverste sidene som kom opp =) kan noen gi meg di eksakte reglene som kategoriserer hva som kategoriserer om et kjøretøy skal gå under "vannscooter" reglene?? jeg eier en 8 fots SunRider "vannscooter" med påhengsmotor.. denne skal ifølge folk ikke gå under vannscooter reglene.. men skulle gjerne sett disse reglene.. har hørt snakk om at reglene tilsier at "kjøretøy under 4 meter, med vannjet drift, og speed på rattet" er det som er ulovlig, men min har påhengsmotor , og vanlig båtspeed, så da er jeg jo safe?! men vil se reglene :-P noen som kan finne dem?? =) Bilde av leketøyet mitt =) Siter Toyota Levin AE101 GT APEX Supercharger Passat stasjonsvogn 1,9tdi med diverse modifikasjoner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sicarlse Skrevet August 16, 2010 Rapporter Share Skrevet August 16, 2010 (endret) Definisjon av vannscooter og liknende Reglene gjelder for vannscootere og liknende motordrevne mindre fartøy som er konstruert for å føre personer, og som etter alminnelig språkbruk ikke kan betegnes som båter. Alle vannscooterliknende motordrevne mindre fartøy, hva enten disse kan karakteriseres og betegnes som jetski, vannmotorsykler, vannmopeder, motorisert surfebrett, undervannsscootere eller liknende omfattes. Mindre luftputefartøy vil også falle inn under definisjonen av vannscootere og liknende. Normalt vil denne type fartøy mangle reling. I tvilstilfeller avgjør Sjøfartsdirektoratet om en type fartøy går inn under definisjonen. Sjøfartsdirektoratets vurdering og avgjørelse av hvilke fartøy som faller inn under de nye reglene vil ikke være enkeltvedtak som kan påklages til overordnet myndighet. Sjøfartsdirektoratet vil kunne ta stilling til tvilsspørsmål på eget initiativ, eller etter en konkret anmodning. kilde: http://www.regjeringen.no/en/dep/md/documents-and-publications/andre/brev/utvalgte_brev/2001/regler-for-bruk-av-vannscootere.html?id=90797 Endret August 16, 2010 av sicarlse la til kilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg