--HELLAND-- Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Vet alt dette med at det blir billigere med å bytte motor osv... Men jeg jobber tilfeldigvis i et verksted med 2 manuelle og 8 cnc styrte freser, 10 manualle dreiebenker + 200 medarbeidere som vet vha de gjør.... Porting og høvling er det dermed enkelt å få fisket på jobben.... Skal til og med klare det selv.... Har vel og merke ikke tenkt å flytte/bytte til større ventiler... Noen som aner hvor mye man kan høvle før man begynner å nerme seg tenningsbank på 98?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 hmm.. jeg skal leke bingo med hjernen. kanskje jeg kan kjøre på med mer diesel da :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
--HELLAND-- Skrevet Februar 4, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Har også tenkt på dette med eksosdeler.... Noen som hvet om noen kalkuleringer jeg kan foreta meg for å få ett godt eksosgrenrør?? Tenker på lengde for å få trykket rett med tanke på å suge ut eksos fra neste sylinder?? Bør jeg kjøpe ett simons anlegg og, og heller få ett grenrør fra en annen leverandør? Har forhandler av simons anlegg bare en 20 min fra hjemmet...:pray 2'5" er vel ca passe diameter for eksosen... 1,5" til grenrøret om det blir til at jeg bygger dette selv?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Februar 4, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 4, 2008 Ett tips er at du leser på STS :: Sävar Turbo Site sitt forum. Der har de gode teorier og tester om grenrør o.l. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Februar 5, 2008 Rapporter Share Skrevet Februar 5, 2008 Vet alt dette med at det blir billigere med å bytte motor osv...Men jeg jobber tilfeldigvis i et verksted med 2 manuelle og 8 cnc styrte freser, 10 manualle dreiebenker + 200 medarbeidere som vet vha de gjør.... Porting og høvling er det dermed enkelt å få fisket på jobben.... Skal til og med klare det selv.... Har vel og merke ikke tenkt å flytte/bytte til større ventiler... Noen som aner hvor mye man kan høvle før man begynner å nerme seg tenningsbank på 98?? Hvis du har muligheten til å porte selv er det jo bare å sette igang. B230F har bankesensor, så teoretisk sett skal du ikke få tenningsbank uansett, men tilslutt vil nok motoren stoppe av selg selv når elektronikken ikke skjønner noen ting. Mange som planer 2mm, så det går jo, men er endel. 1,5mm går iallefall helt fint Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg