Gå til innhold

Effekt trimming b230f....

Ranger emnet

--HELLAND--

Anbefalte innlegg

Vet alt dette med at det blir billigere med å bytte motor osv...

Men jeg jobber tilfeldigvis i et verksted med 2 manuelle og 8 cnc styrte freser, 10 manualle dreiebenker + 200 medarbeidere som vet vha de gjør....

Porting og høvling er det dermed enkelt å få fisket på jobben....

Skal til og med klare det selv....

Har vel og merke ikke tenkt å flytte/bytte til større ventiler...

Noen som aner hvor mye man kan høvle før man begynner å nerme seg tenningsbank på 98??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt på dette med eksosdeler....

Noen som hvet om noen kalkuleringer jeg kan foreta meg for å få ett godt eksosgrenrør?? Tenker på lengde for å få trykket rett med tanke på å suge ut eksos fra neste sylinder??

Bør jeg kjøpe ett simons anlegg og, og heller få ett grenrør fra en annen leverandør? Har forhandler av simons anlegg bare en 20 min fra hjemmet...:pray

2'5" er vel ca passe diameter for eksosen...

1,5" til grenrøret om det blir til at jeg bygger dette selv??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet alt dette med at det blir billigere med å bytte motor osv...

Men jeg jobber tilfeldigvis i et verksted med 2 manuelle og 8 cnc styrte freser, 10 manualle dreiebenker + 200 medarbeidere som vet vha de gjør....

Porting og høvling er det dermed enkelt å få fisket på jobben....

Skal til og med klare det selv....

Har vel og merke ikke tenkt å flytte/bytte til større ventiler...

Noen som aner hvor mye man kan høvle før man begynner å nerme seg tenningsbank på 98??

Hvis du har muligheten til å porte selv er det jo bare å sette igang.

B230F har bankesensor, så teoretisk sett skal du ikke få tenningsbank uansett, men tilslutt vil nok motoren stoppe av selg selv når elektronikken ikke skjønner noen ting. Mange som planer 2mm, så det går jo, men er endel. 1,5mm går iallefall helt fint

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider