Atlen 245 Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Hei. Eg lurte på om nokon hadde tips til en OK grunning som kan brukast til både metall og plast og som ikkje kostar skjorta? Eg skal lakke opp MC-en min og der er det både plast(Kåper) og metall(Tank) På kåpene er eg komt inn på plasten og da "krakkelerer" ordinær 1K grunnnig. Vil ordinær 2K grunning også krakkelere? Tanken har eg sparkla ein bulk på so den må vel grunnast, men der er eg ikkje inn på metallet nokon plass, kan eg då bruke "plast-grunning" eller droppe grunning der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 Bruk plastgrunning på plast,men siden den ikke fyller sliperipene må du ha på et lag med fyller, og deretter matte ned fylleren med 800 papir for eksempel ( pga. fylleren blir "skjoldete") På metall bruker jeg kun syregrunning eller 2k. epoxy grunning, den beskytter bra mot rust :) Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BossCat Skrevet Januar 31, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2008 På rent metall syregrunning, på grovslipte flater og rettede flater slipefyller, på ren plast plastprimer Siter Bilforumet.noModerator: Lakk og Karosseri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Atlen 245 Skrevet Februar 1, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2008 Treng da slipefyller og plastgrunning... Tips til type og hvor eg kan få kjøpt den? Lakkspesialisten i Bergen (var der eg kjøpte lakken)? Eller er der billigare alternativ som fungerer? Har sett nokon i ein annan tråd nevne plastgrunning på Maxbo og 2k Quick grunning... Nokon som har erfaring med dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg