Gå til innhold

Byttet N75 ventil i dag, ladetrykks problemer etter!

Ranger emnet

c20let2k

Anbefalte innlegg

Som topic.

Byttet til en N75H ventil da den gamle var dårlig og ga et ustabilt ladetrykk opp til ca 3000rpm, da ladet den 1.3bar som den visstnok skal.

I mellomtiden har jeg brukt en TurboXS bleedventil men bilen ble ikke mye kjørende med bleedventil i grunn så kjøpte en N75H i dag..

Kan en skjelden gang gå opp til over 1bar men begynner å spinne da så slipper gassen..

Men ellers lader den bare 0.8-0.85..

Byttet ut slangene til wastegate og actumulator for de som var orginalt var litt korte siden kontakten sitter andre veien på H ventilen..

Cheklist, forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdate:

Prøvd den gamle ventilen altså N75.. var akkurat det samme.. vist jeg gir på i 2 eller 3 gir eller hva som helst gir så bygger den opp ladetrykk, men så detter det fort ned til 0.7-0.8..

Hører turboen spinner saktere..

Prøvd og koble ut LMM, og da fungerte nesten ingenting.. hehe..

Så den er det ikke..

Tviler på at den drar falskluft, men skal sjekke koder i morgen, selvom jeg har liten tro på at jeg finner ut noe der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min lader 0,3 uten lmm. går vel i en slags nødmondus da.

den kan kødde mye med bilen, men det er vanskeli å vite om den virker som den skal eller ikke, den kan gi feil signal istedet for å være helt kaputt, da kommer det ikke opp i vag-com...

skjekk over alle slanger og koplinger?

sprekk i eksosmanifoil?

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså kan og uttrykke litt bedre:

Har kjørt i lang tid på 1.3bar med en turboXS bleedventil og da har det fungert fint, grunnen til at jeg vil fjerne bleedventilen er fordi den er kødden og kjøre med..

Alt har fungert 100% inntil jeg monterte denne j%¤vla magnet ventilen..

Rart om BEGGE ventilene skulle gi samme utslag..

Angående det med at den bygger opp trykk: trykket synker og jeg må bremse litt på gira å vente litt før så gi på, da stiger trykket men synker igjen da til 0.7-0.8..

Vist jeg slipper gassen og gir på så lader den fortsatt bare 0,7-0,8.. (grunnen til at jeg sier 0,7-0,8 er at jeg ikke husker helt hva den lada)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn sett ja! hmmm!! dritt å plagest med sånt!

e ville ha skjekka IC-slangene og alt det der+ eksosmanifoil/turbo for sprekker, lambdasonden sender feil signal da...

hvis ikke så kanskje LMM.... har du ikke en kompis med en LMM som virker? dyrt med en ny til 1200 bare for å se om det blir bedre, hehe....

Avensis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bleed ventilen vil jo skapet trykk uansett.

En N75H gir deg ikke mer ladetrykk enn den får beskjed om, det er ikke mulig at chippen i bilen din rett og slett ikke skal gi deg mer da?

Særlig med tanke på at dette problemet er der med begge de forskjellige n75 ventilene.

Utover dette har jeg ingen forslag en de som allerede har blitt nevnt av andre.

:)

[X] Audi A4 1.8T 1997 Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider