Gå til innhold

Water Engine!!!

Ranger emnet


Mr.mekanikk

Anbefalte innlegg

De bruker strøm fra batteriet til å utsette vannet for elektrolyse, altså sende strøm gjennom det. Dette spalter vannet i hydrogen og oksygen. Deretter føres blandingen inn en lettere ombygd bensinmotor. Ut av eksosrøret kommer det rent vann. Altså ikke noe som helst CO2.

 

Høres det for godt ut til å være sant? Jepp, det er det også. På grunn av varmetap i alle prosessene så kreves det mer el-energi for å spalte vannet enn brennverdien for det utvunnete hydrogenet og oksygenet. Og en normal bensinmotor har en virkningsgrad på bare rundt 40%. En vanlig elmotor klarer imidlertid å gjøre om omtrent 90% av el-energien til bevegelse. Så energiøkonomisk sett ville det vært myyyye lurere å fjerne både vanntanken, elektrolysecellen og og den ombygde bensinmotoren og heller satt inn en elmotor. Resultatet hadde blitt veeeesentlig større rekkevidde på samme mengde strøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår