Mr.mekanikk Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 her er det noe som jeg vil dele med dere så gjerne.vil høre på meninga deres. Water Engine:magic: Siter Bare kjør-så lenge det går:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hoccy Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 Noe sier meg at dette er noe ala hydrogenbil utenm at jeg har peiling i det hele tatt. Siter - 1989 Mitsubishi Galant 2.0 GLSi 4x4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeaLion Skrevet Januar 27, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2008 De bruker strøm fra batteriet til å utsette vannet for elektrolyse, altså sende strøm gjennom det. Dette spalter vannet i hydrogen og oksygen. Deretter føres blandingen inn en lettere ombygd bensinmotor. Ut av eksosrøret kommer det rent vann. Altså ikke noe som helst CO2. Høres det for godt ut til å være sant? Jepp, det er det også. På grunn av varmetap i alle prosessene så kreves det mer el-energi for å spalte vannet enn brennverdien for det utvunnete hydrogenet og oksygenet. Og en normal bensinmotor har en virkningsgrad på bare rundt 40%. En vanlig elmotor klarer imidlertid å gjøre om omtrent 90% av el-energien til bevegelse. Så energiøkonomisk sett ville det vært myyyye lurere å fjerne både vanntanken, elektrolysecellen og og den ombygde bensinmotoren og heller satt inn en elmotor. Resultatet hadde blitt veeeesentlig større rekkevidde på samme mengde strøm. Siter ækt bila har itj baksæta, da e de buss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg