Strato Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Har en 2000 V70. Dynamoen i denne burde vel være grei nok. Fungerer ivertfall og jeg mener den er på 100 AMP. Byttet batteri nå for det gamle var helt utkjørt og Torshov sa jeg SKULLE ha 62 AMP fra Varta. Ble litt skeptisk da jeg sa jeg har forsterker som kanskje drar littegrann, men nei det var det boka sa. Nå mister lysene strømmen endel når jeg skrur godt opp og 12 tommern får kjørt seg. Biler bak meg blinker med fjernlysa og folk glor som jeg møter. Ser det på instrumentet og. Det blir mørkere for hver gang bassen slår. Ganske irriterende. Det er vel lav ampere på batteriet som gjør det kanskje? Det er en Ultimate 1000w forsterker som driver en 12" og 2 6x9 i bilen. Vil det bli samme styret med en kondis eller bør jeg kjøpe Optima eller lignende? Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 hjalp litt med kondis hos meg men har nå kjøpt nytt batteri isteden. Har nå 78amp AGM batteri fra apollo.(golf IV)Batteri burde igrunn være det første man bytter når man begynner med stereo i bilen.Når det er sagt får man nesten et gele/agm batteri for prisen av en kondis.Det jeg har koster 1900kr på torshov. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Buoyen Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Sa Torsov noe om at det kunne være lurt å bytte strømkabler? Legg opp nytt mellom dynamo, blokk, batteri og karosseri. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strato Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Nei de sa ingenting. Bare henviste til deres hefte som viste hva min bil skulle ha. Takk for tips om gelebatteri. Det er vel Optima? Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
biffen071278 Skrevet Januar 19, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 er apollo jeg har. skal visst være vel så bra som optima sa de på torshov...dette passet rimelig godt i størrelse med gamle så slipper så alt for mange modifikasjoner. og bytt strømkabler som blir sagt her. 50kvm2 hele veien;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Strato Skrevet Januar 19, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2008 Takk takk :) Siter 03 V70 D5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 20, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2008 Bytt kabler imellom dynamo og batteri. Disse kablene skal trekke strømmen ifra anlegget + all strøm som bilen trenger! Ikkje bytt batteri eller kjøp ein kondensator før du har byttet kabler. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg