sierrra89 Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 søstern har en 92 civic 1,5lsi som er vanskelig å starte og går dårlig... nå har også clutchen begynt å bli vanskelig... for å få den riktig i gir må man pumpe på clutchen ellers er det umulig??? hva kan det være? forje eier på bilen byttet fordeler på bilen,den går skikkelig dårlig! fra o-100 på 8minutter. virker som at den ikke tenner riktig, trykker gassen helt inn så høres det ut som at den kveler seg! noen som har ett tips til hva det kan være... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Bytt clutch evt olje på girkassen, og sjekk at tenninga er rett. Om forrige eier hadde lite peiling på bil, satte han vel fordeleren rett ned uten å justere tenninga. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EVO IX Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 søstern har en 92 civic 1,5lsi som er vanskelig å starte og går dårlig...nå har også clutchen begynt å bli vanskelig... for å få den riktig i gir må man pumpe på clutchen ellers er det umulig??? hva kan det være? forje eier på bilen byttet fordeler på bilen min den går skikkelig dårlig! fra o-100 på 8minutter. virker som at den ikke tenner riktig, trykker gassen helt inn så høres det ut som at den kveler seg! noen som har ett tips til hva det kan være... 8 min?! God damn.. Lykke til.. Siter Be nice. I'm blond Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sierrra89 Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Bytt clutch evt olje på girkassen, og sjekk at tenninga er rett. Om forrige eier hadde lite peiling på bil, satte han vel fordeleren rett ned uten å justere tenninga. clutchen er bra på bilen! er det ikke en slavesylinder på disse bilene? hvor får den guffa si ifra? virker nesten som om at det er den som ikke fungerer helt som den skal... hva kan jeg gjøre for å justere tenninga? løsne skruene på fordeleren og vri den litt? har ikke så mye peil på akkuratt disse bilene så fint med hjelp! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Slavesylinderen er vel kjent, etter det jeg har fått med meg for å kunne ta kveld, så det skal du ikke se bort ifra!! Når det gjelder fordeleren, så bør du rett å slett dra på et verksted å få den justert.. eller gjøre det selv/få en kompis til å gjøre det med ei tenningslampe:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
simonas Skrevet Januar 21, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2008 Heisann, jeg hadde noe lignende problem med min civic 92 1.5LSi. Den fusket på lav turtall og holdt på å kveles når jeg trykte inn gassen når jeg skulle ta av. Men etter jeg byttet tennplugger, så gikk det mye bedre.Du kan jo først prøve det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mission Skrevet Juli 1, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2010 Vet dette er en gammel tråd, men gir den ett lite løft fremfor og starte ny tråd :) Hvor sitter slavesylinderen på disse bilene? Kompis av meg har en 1,3DX eller noe sånn. Der må man ha clutchen helt i bunn for att den skal fungere, og da fungerer den bare såvidt enda. Er det clutchen som er gåen? er det noe justeringsmuligheter på den? Siter - Audi A4 B8 TFSI - - Hjemmesiden min- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg