Gå til innhold

Nytt anlegg bestilt :)

Ranger emnet


Frankster

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Bestemte meg for å kjøpe ny stereo til bilen..har ingen peiling på stereo så denne siden var gull verd.

 

 

Etter å ha trålt dette forumet i noen dager endte jeg på dette utstyret,som er pa vei i posten fra både inn

-og utland.

 

Spiller : PIONEER DEH-P65BT

 

høyttaler i frontdørene : Focal 130CA1

 

Sub : LIB-1212

 

sub Forsterker: SOUNDSTREAM PCA1000D

 

Kabelkit: Ground Zero GZPK35 35mm2 kabelkit

140A ANL sikring

 

 

Høres dette greit ut? Kom gjerne med innspill

 

 

Bilen dette monteres i er en 99 jeep cherokee varebil

Hører på det meste av musikk,men går mest i alternativ rock..

Kjøpt nytt batteri i vår..husker ikke i farta hvor stort det er men er et helt normalt batteri.

 

Er montert et par originalhøyttalere i taket helt bak i bilen,vet ikke hvor store dem er,men har ikke planer

om å bytte dem ut..

Har ikke gått til innkjøp av diskanter..angrer litt på at jeg ikke kjøpte et helt frontsett fra focal..

 

Bør jeg kjøre focal -og høyttalerene i taket over en forsterker også,eller holder det med å kjøre dem

gjennom spilleren? Hvis jeg monterer en forsterker til disse..må jeg da helt fram til batteriet med en kabel,eller kan

jeg koble meg på 35mm til den andre forsterkeren på et vis?

 

Vurderer å kjøpe en til likedan sub senere..klarer et normalt batteri,og en normal dynamo og drive dette

uten problem?

 

Takker for mye god informasjon på sidene her!

 

hilsen Frank

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hvorfor det..har aldri fått en god grunn på det..

 

JEG har anlegg som er litt mer strømkrevende enn det du nå skal kjøpe.

 

JEG hørte på folk som mente kondensator ga meg masse positive resultater

 

JEG kjøpte også en kondensator til 1500spenn

 

JEG målte før og etter installasjon av kondisen

 

JEG hadde ingen effekt av kondesatoren

 

JEG solgte kondensatoren min og kjøpte nytt batteri

 

Nå er JEG fornøyd

Pug 306 - min første Løve

Focal - Piooneer - Dynabel - Installbay -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar.

Har en gammel 4 kanals forsterker liggende som jeg blir å bruke foreløpig til frontsettet til jeg kjøper en ny.

Har derfor bestilt fordelingsblokk og 10mm2 til denne forsterkeren,kansje lite tverrsnitt,men blir ikke no lengde mer en 0,5m til den forsterkeren/jord.

 

Begynner å bli litt penger av dette, så ny 4kanals forsterker og eventuelt kondensator får komme neste måned..

Leste en plass her på forumet en kar som hadde som tommelfinger regel at man ikke trengte kondensator på et anlegg under 1000w.

Får se først om det blir blinking i lysene når jeg spiler..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kondensator er alltid lurt å bruke,samme hvor stort/lite anlegg du skal ha.

 

en kondensator er alltid en fordel når man begynner med både 1 og 2 subber.

 

Digger begrunnelsene her.

 

Sorry for OT

Renault Mégane 1.6

DynaBel 9815 - DynaBel 4501 - DynaBel 1502 - Seas Lotus Performance 6.5"

[X]Toyota Carina II

[X]Volvo 740 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at kondensator hjelper nesten ingenting.

Sist jeg hadde kondensator var for 2-3 år siden, hadde den i ca 1 uke.

Etter det har jeg kun oppgradert kabler under panseret, byttet til kraftigere batteri, det hjalp mye mer enn en kondis.

Jeg skal ikke ha noe kondis i mine biler i fremtiden i hvertfall.

Golf 3 VR6 1994

Passat 2003 Highline TDI 130

xGolf 3 VR6 1993

xPassat VR6 1992

XPassat CL 1,8 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke det sånn at kondensatorer bare gir raskere strøm til forsterkeren egentli?

kjøpte ett nytt varta batteri greitnok det,skulle egentli ha gelebatteri men kjøper det senere...hadde en liten 2 kanaler (panasonic) og ma audio monoblock 1800w i 0.5 ohm kobla alt til og rigtikt men 2 kanaleren stjal allstrømmen...monoblocka fikk for lite strøm..var så vidt lyd i suben..hadde bare 1 12" da fubr power acoustic... kjøpte nett en stinger 1 farads kondis og da vokna plutsli monoblocka til livet!.... så med meg hjalp det vertfall. :P får se hva det neste blir... blir vertfall 2 gelebatterier osv osv..

79 Opel Kadett C 79mod 2.2

79 Oldsmobile delta 88

01 Omega b2 bruksbil

77 Opel Kadett C 77mod Caravan *solgt*

79 Opel Kadett C 79mod 1.2n *solgt* Opel kadett C 78mod r.i.p Kadetteinart@yahoo.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi bli enige om at en kondis i de fleste tilfeller ikke gjør sakde på noe som helst måte. At moderne batterier er veldig flotte. Og at noen av dagens kondensatorer er litt kule å se på. Og KAN muligens hjelpe på småproblemer med blinking,støy og slapp basslyd?

 

Hva du kan måle og hva en selv føler er veeeeeldig forskjellig....

 

Se på diskusjonen på avforum.no om høytalerkabler.... noen påstar at lampettledning er minst like flott som allt annet, og selv har jeg sett at folk kan finne på å ta over 120 000 kroner for en betta med toleders skjærma høytalerledning.... riktignok med plugger. Og mye av det hele koker ned til budsjett. Har man kjøpt seg focal høytalere til over en halv mill og forsterkere som trenger trenger en sikkringskurs hvær, så er vel ikke 50 eller 100 000 noe å sutre for. Samma med kondis bare at budsjettene ofte er VELDIG anderledes.

What good is your 400bhps and sportsuspension when the road is gone due to global warming? Gotta have a big car for that...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår