LRD-Bakke Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Hei! Vi driver å rigger istand noen isbiler her nå. Dette er en b23a bunndel med ettermontert turbo. Starter og går fint. Men da vi tester den og drar den skikkelig ut på turtall så kutter den, den stopper ikke men detter helt ned på turtall. Så tar det en 3-4 sec før den kommer igjen. Det som også er merkelig at når vi tester den, så kutter den på akkurat den samme bakkekulen i løypa, kutter også i det vi drar den ut på 2 og skal putte 3. Kan godt hende dette er tilfeldig, men det virker litt merkelig. Tenkte at det kunne være dårlig kontakt noe sted, men har sjekka over en god del. Noen som har noen tips vi kan sjekke? Kan tenningsmodulen skape slike problemer? Den har vært helt i orden, bare plutselig dukket opp. Mvh Ole Martin Bakke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo@gutten Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 høres jo nesten ut som den ikke får nokk bensin på en måte men Siter volvo 850.95 bruks prosjekt volvo 240 GLE.79 prosjekt volvo 242 L.77 go bil volvo 142 70 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
780V8 Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Er det R-sport bensinpumpe med 3 nipler på den? Siter [ ] -88 Volvo 780 Bertone V8 [X] -86 Volvo 245 GLT V8 [X] -76 Porsche 911 Targa [X] -69 Plymouth GTX cab [X] -73 Volvo 164E Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Januar 15, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 Er det R-sport bensinpumpe med 3 nipler på den? nei det er orginal besinpumpe, så den tanken med at den får for lite bensin har også slått meg. Dette er bilen til en kompis av meg, og han sier den var i orden før. Så er litt usikker. Skrudde opp den solex trykkgassern, men fant ikke noen dyser å skru ut som i en vanlig forgasser.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 15, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2008 En AT-motor får for lite bensin ved pådrag i 2. og 3. med den orginale pumpa.. Skaff deg r-sport pumpa, så løser problemet seg vil jeg tro. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Januar 16, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 En AT-motor får for lite bensin ved pådrag i 2. og 3. med den orginale pumpa.. Skaff deg r-sport pumpa, så løser problemet seg vil jeg tro. Hvor kan vi handle den pumpa da? Takker for svar=) får håpe det er problemet..Noen andre pumper vi kan bruke a? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 16, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2008 Pumpa må du handle hos privatperson. Kan bruke el-pumpe og btr. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Finnes det ikke alternative, mekaniske pumper som kan kjøpes nye, og passer rimelig bra til denne bruken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Nei. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Nei. Noen forslag til elektrisk pumpe vi kan bruke a? Men får det ikke helt til å stemme med at hele motoren bare kutter og dør ut pga bensinpumpa..Den burde da heller jukset eller vært vanskelig å dra ut på turtall om det var pumpa som var feilen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Pumpa leverer nok bensin helt til motoren får såpass belastning at den trenger mer bensin. Motoren har så mye belastning i slutten av 2.gir, begynnelsen av 3. :) Elektrisk pumpe kan være alt mulig mellom himmel og jord. Så lenge pumpa leverer greit nok. Trykket justerer du jo med en justerbar BTR.. Se forresten autodb/finn.no. Er endel AT-kit der. Blant annet mek. bensinpumpe. Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Januar 17, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Pumpa leverer nok bensin helt til motoren får såpass belastning at den trenger mer bensin. Motoren har så mye belastning i slutten av 2.gir, begynnelsen av 3. :) Elektrisk pumpe kan være alt mulig mellom himmel og jord. Så lenge pumpa leverer greit nok. Trykket justerer du jo med en justerbar BTR.. Se forresten autodb/finn.no. Er endel AT-kit der. Blant annet mek. bensinpumpe. jaja skjønner det, men om det var pumpa som var problemet så skulle den vel ikke bare kuttet helt som denne gjør ? skulle vel heller juksa idet man drar den helt ut på 2? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Januar 17, 2008 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2008 Mulig pumpa di begynner å bli rimelig sliten da.. At den ikke vet helt hvor mye den skal levere, så den leverer bare i hytt å pine noe som resulterer i det du beskrev i post #1. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LRD-Bakke Skrevet Januar 18, 2008 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2008 Mulig pumpa di begynner å bli rimelig sliten da.. At den ikke vet helt hvor mye den skal levere, så den leverer bare i hytt å pine noe som resulterer i det du beskrev i post #1. :) Noe forslag til ei elektrisk pumpe vi kan bruke da? Er bare en jordebil så gidder ikke koste på all verden.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.